Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στοχεύει στην εκπαίδευση στελεχών και εκπαιδευτικών που ανήκουν στο middle management (στελέχη μεσαίου επιπέδου) και εκείνων που επιθυμούν να αναλάβουν αυτόν το ρόλο στα Αυτόνομα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, συμπεριλαμβάνοντας τις διαφορετικές τους επαγγελματικές δεξιότητες. Τα στελέχη ή οι εκπαιδευτικοί του middle management θα πρέπει να είναι σε θέση να λειτουργούν αποτελεσματικά δίπλα στο Διευθυντή του σχολείου, συνεργαζόμενοι μαζί του σε όλους τους στρατηγικούς τομείς του εκπαιδευτικού ιδρύματος, αποτελώντας το βέλτιστο σύνδεσμο μεταξύ της ανώτατης διοίκησης και της βάσης των σχολικών λειτουργών, καθώς και με όλους τους σχετικούς ενδιαφερόμενους φορείς. Οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει επίσης να αποκτήσουν μαλακές δεξιότητες (soft-skills) για να εργάζονται με λειτουργική αυτονομία, αναφορικά με το οργανωτικό και διαχειριστικό επίπεδο εργασιών που τους έχει ανατεθεί και σε σχέση με το Τριετές Σχέδιο Εκπαιδευτικής Προσφοράς (P.T.O.F.), ανεξάρτητα από το σχολικό-τοπικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται το εκπαιδευτικό ίδρυμα στο οποίο παρέχουν τις υπηρεσίες τους.
Οι αποκτηθείσες δεξιότητες θα επιτρέψουν επομένως τη λειτουργία σε επτά επίπεδα:
1. Διοίκηση, Οργάνωση και Διαχείριση των Αυτόνομων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
2. Διαχείριση ανθρώπινων πόρων με ιδιαίτερη αναφορά στα Αυτόνομα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
3. Θεσμική επικοινωνία και σχέσεις με φορείς και οργανισμούς.
4. Ψηφιοποίηση, με τη χρήση των Τ.Π.Ε., των διαδικασιών διακυβέρνησης του Σχολείου.
5. Σχεδιασμός, οργάνωση και διαχείριση των διαδικασιών και των ενταξιακών δράσεων του Σχολείου.
6. Περιβαλλοντική βιωσιμότητα και αναγέννηση, με ιδιαίτερη αναφορά στα Αυτόνομα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.
7. Χρηματοδότηση και σχεδιασμός αναφορικά με τις δράσεις που σχετίζονται με τα κονδύλια της Ε.Ε. και τα περιφερειακά κονδύλια (P.O.N. – P.O.R.).
Ειδικότερα, προβλέπεται η ανάπτυξη συγκεκριμένων γνώσεων και δεξιοτήτων στους ακόλουθους τομείς:
- Σχολική νομοθεσία και Διοικητικό Δίκαιο.
- Διοίκηση και λογιστική που σχετίζεται με τη διαχείριση των Αυτόνομων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (I.S.A.).
- Οργάνωση και διαχείριση των Αυτόνομων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (I.S.A.).
- Ευθύνη στη συνεργασία με τη Σχολική Διοίκηση.
- Ένταξη στις Αυτόνομες Εκπαιδευτικές Ιδρύματα (I.S.A.).
- Περιβαλλοντική βιωσιμότητα και "Αναγέννηση" στα Αυτόνομα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (I.S.A.).
- Διαχείριση της προστασίας της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων.
- Λογοδοσία και Κοινωνική Αναφορά.
- Τ.Π.Ε. (I.C.T.) για τη διαχείριση εγγράφων, κα χρήση πλατφορμών.
1) Μαθητές: προώθηση της ανάπτυξης και στρατηγικές ένταξης
2) Σχολικό σύστημα: αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και προαγωγή της οργανωτικής ευημερίας
3) Οικογένεια: βελτίωση της εκπαιδευτικής συμμαχίας σχολείου-οικογένειας
4) Κοινότητα: δικτυακές παρεμβάσεις με τοπικές υπηρεσίες