ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΓΡΑΦΗ

ΕΝΑΡΞΗ Α' ΚΥΚΛΟΥ: 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023


Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος Μοριοδοτούμενο

Τα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ πεδία είναι με αστερίσκο (*).

Παρακαλώ συμπληρώστε το πεδίο.
Παρακαλώ συμπληρώστε το πεδίο.
Παρακαλώ συμπληρώστε το πεδίο.
Please select a date when we should contact you.
Πρέπει να συναινέσετε στην παραχώρηση.
Invalid Input
Invalid Input

Εισαγωγή

Το Πρόγραμμα Δημιουργική και Επιτελεστική Γραφή απευθύνεται σε όσους/ες ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τη Δημιουργική Γραφή (creative writing) και την Επιτελεστική Γραφή (performance writing) προκειμένου να συνθέσουν έργα, να βελτιώσουν την προσωπική συγγραφική τους ικανότητα (μικροαφηγήσεις, flash fiction, ποίηση, θεατρικό έργο, παραμύθι) και να εισάγουν σε μαθησιακό περιβάλλον, τη συστηματικότερη ενασχόλησή τους με το συγκεκριμένο αντικείμενο (εφόσον πρόκειται για εκπαιδευτικούς). Το Πρόγραμμα, ιδανικά, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς διαφόρων βαθμίδων, σε πτυχιούχους και φοιτητές Τμημάτων Ανθρωπιστικών Σχολών, Τμημάτων Εκπαίδευσης, Θεατρικών Σπουδών, Φιλολογίας, Ψυχολογίας, Κοινωνικής Εργασίας, Σχολής Καλών Τεχνών, Δραματικών Σχολών, αλλά και σε φοιτητές ή αποφοίτους Πολυτεχνικών Σχολών ή Σχολών Θετικών Επιστημών, οι οποίοι είναι δημιουργικοί/ες, αγαπούν τη γραφή, την performance και θέλουν να επιμορφωθούν.

Το Πρόγραμμα διαρκεί 8 μήνες. Αποτελείται από 20 Ενότητες. Απαιτούνται περίπου 20 ώρες μελέτης ανά εβδομάδα. Το σύνολο των ωρών είναι 404 και των ECTS 19,5.


Σκοπός Προγράμματος

Οι σπουδές στη Δημιουργική Γραφή (CreativeWriting) αποτελούν έναν αναπτυσσόμενο κλάδο που ανοίγει τις πόρτες σε επιστήμονες, στοχαστές, συγγραφείς, ποιητές/τριες και καλλιτέχνες/δες που αποπειρώνται να ξεκινήσουν διαπραγμάτευση της συγγραφής θεωρητικά και πρακτικά. Η Επιτελεστική Γραφή /Performance Writing εντάσσεται στον τομέα της Πειραματικής Λογοτεχνίας και της Δημιουργικής Γραφής και αφορά σε σφαιρικούς τρόπους συγγραφής. Στην Επιτελεστική Γραφή /Performance Writing συνυπάρχουν δυο έννοιες, που αποτελούν δυο διαφορετικές πρακτικές: της Επιτελεστικότητας και της Συγγραφής. Αυτές οι έννοιες και οι πρακτικές αποτελούν τους θεματικούς άξονες του Προγράμματος.

Σκοπός του Προγράμματος είναι:

  • Η εξειδικευμένη επιμόρφωση στο αντικείμενο της Δημιουργικής Γραφής (Creative Writing) και της Επιτελεστικής Γραφής (Performance Writing).
  • Το Πρόγραμμα παράλληλα με τη θεωρία αναπτύσσεται και εργαστηριακά μέσω ασκήσεων γραφής και επιτέλεσης με σκοπό την υποστήριξη των εκπαιδευομένων προκειμένου να είναι σε θέση να δημιουργούν τα δικά τους συγγραφικά και επιτελεστικά έργα.

Παράλληλα με την εξέλιξη των δημιουργικών, συγγραφικών και επιτελεστικών δεξιοτήτων τους, οι εκπαιδευόμενοι/ες μέσα από τη διεύρυνση του θεωρητικού πλαισίου της Δημιουργικής Γραφής, θα εξοικειωθούν με την παιδαγωγική διάστασή της και θα αναγνωρίσουν τις πρακτικές εφαρμογές της, σε κοινοτικό και εκπαιδευτικό περιβάλλον.


Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι/ες θα είναι ικανοί/ες:

  • Να γνωρίζουν, να περιγράφουν, να διακρίνουν και να συγκρίνουν βασικές έννοιες που αφορούν στη θεωρία της αφηγηματολογίας, τη Δημιουργική Γραφή, τη θεωρία της επιτέλεσης και της Επιτελεστικής Γραφής.
  • Να μετατρέπουν τις σκέψεις και το προσωπικό συναίσθημα σε λέξεις, οι λέξεις στη συνέχεια να μπορούν να μετεγγραφούν σε κείμενο επιτελεστικών δράσεων /performance, με αποτέλεσμα η διαδικασία να οδηγεί σε κείμενο σελίδας και “vice versa”, οι λέξεις να γίνονται κείμενο σελίδας, και τέλος το κείμενο να «ενσαρκώνεται» σε κείμενο δράσεων /performance.
  • Να είναι σε θέση να μοιραστούν με την ομάδα τις ψυχικές τους διαθέσεις, τις σκέψεις, τις ιδέες και τις καλλιτεχνικές τους οπτικές.
  • Να αναπτύξουν την δυνατότητα άσκησης γόνιμης κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Να αποκτήσουν την ικανότητα εφαρμογής γνώσεων στην πράξη.
  • Να γνωρίζουν και να μπορούν να χρησιμοποιούν ικανοποιητικά τις τεχνικές αφηγήσεις, τους κώδικες μυθοπλασίας, της γραφής και τις πρακτικές εφαρμογές της διαδικασίας για την «κατασκευή» performance.
  • Να αναγνωρίζουν τη σημασία της Δημιουργικής και Επιτελεστικής Γραφής στην Εκπαίδευση
  • Να αξιοποιούν τη Δημιουργική και Επιτελεστική Γραφή στη σχολική τάξη ή την ομάδα
  • Να προγραμματίζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες, αξιοποιώντας την Δημιουργική και Επιτελεστική Γραφή
  • Να συλλέγουν, οργανώνουν, αναλύουν και συνθέτουν ιδέες για την «κατασκευή» μιας δικής τους πρωτότυπης Επιτελεστικής γραφής (ποίηση, εσωτερικό μονόλογο, μικροαφήγημα, flash fiction, σύντομο θεατρικό, πεζοποιήμα, ποίημα κ.λπ.).

    • Κόστος Εγγραφής: 70€
    •    Αποπληρωμή έως 8 δόσεις

    • Δόσεις από: 22€ το μήνα

  • 270€ Αναπληρωτές, ωρομίσθιοι και μόνιμοι εκπαιδευτικοί
  • 240€ Άνεργοι, ΑΜΕΑ και Πολύτεκνοι εκπαιδευόμενοι
  • 240€ Προπτυχιακοί/μεταπτυχιακοί φοιτητές, υποψήφιοι διδάκτορες του Πανεπιστημίου Πατρών
  • 255€ Ομαδική εγγραφή επιμορφούμενων (6 άτομα και άνω με ταυτόχρονη εγγραφή)
  • 270€ Κάτοχοι Κάρτας Νέων (15%)
  • 290€ Εφάπαξ καταβολή τελών
  • 290€ Επιμορφούμενοι του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Πατρών
  • 100€ Υπάλληλοι του Πανεπιστημίου Πατρών και Εργαζόμενοι Ομίλου Κουτσαντώνη
  • 320€ Αρχικά τέλη συμμετοχής

Μέθοδος Διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης

Η υλοποίηση του Προγράμματος γίνεται εξ αποστάσεως με μορφή e-learning, ασύγχρονη, σύγχρονη και δια ζώσης διδασκαλία. Η ασύγχρονη διδασκαλία πραγματοποιείται σύμφωνα με το εκπαιδευτικό υλικό που θα αναρτάται στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης του Interaccess Κ.Δ.Β.Μ., με χρονοδιάγραμμα και οδηγό μελέτης, τα οποία ακολουθούν οι εκπαιδευόμενοι/ες. Για τα εργαστήρια συγγραφής και επιτέλεσης παρέχεται σύγχρονη διδασκαλία για όσους/ες επιλέξουν αυτόν τον τρόπο. Σε διαφορετική περίπτωση, οι οδηγίες /ασκήσεις συγγραφής και επιτέλεσης προσφέρονται ασύγχρονα.

Οι εκπαιδευόμενοι/ες μπορούν να απευθύνονται ηλεκτρονικά (όσο διαρκεί το κάθε μάθημα) στον/στην εκάστοτε εκπαιδευτή/τρια, για την επίλυση αποριών.

Μέθοδος Αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

Οι εκπαιδευόμενοι/ες στο τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας, αξιολογούνται μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης του Interaccess Κ.Δ.Β.Μ.:

  • Κουίζ ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής ή μια σύντομη εργασία (συγγραφή, επιτέλεση) ως απάντηση σε ερώτηση ανοιχτού τύπου που θα αφορά στη διδαχθείσα ύλη.
  • Στο τέλος του Προγράμματος, οι εκπαιδευόμενοι/ες εκπονούν ατομική εργασία (συγγραφή ή αυτοεπιμέλεια σε συγγραφικό ή συγγραφικό - επιτελεστικό έργο σε κάποια από τις Ενότητες που περιλαμβάνει εργαστήριο).

Η κλίμακα βαθμολογίας της κάθε Ενότητας είναι 0 έως 10. Οι εκπαιδευόμενοι/ες πρέπει να αξιολογηθούν με βαθμό μεγαλύτερο του 5.

Δ.Ε. 1: Εισαγωγή στη Δημιουργική Γραφή
Εισηγητής: Μάρω Γαλάνη
Διάρκεια: 20 ώρες
Θεωρία: Προσδιορισμός της έννοιας της Δημιουργικότητας και της Έμπνευσης, Ενότητες οι οποίες επιχειρούν να απαντήσουν στο ερώτημα αν η συγγραφή είναι αποτέλεσμα διδασκαλίας ή παράγωγο έμπνευσης. Ιστορική ανασκόπηση.
Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής: Συγγραφική άσκηση «Από τις καταγραφές των ονείρων στο flash fiction».
Δ.Ε. 2: Στοιχεία ποίησης του βιώματος
Εισηγητές: Γιάννης Ζαρκάδης
Διάρκεια: 20 ώρες
Η ποίηση του βιώματος αρδεύεται από πολλούς παραπόταμους μέχρι να φτάσει στις εκβολές, στη θάλασσα της λευκής σελίδας, την παιδική ηλικία (αθωότητα), τη φύση και τον έρωτα (ζωή και θάνατος), την ομορφιά και την επανάσταση.

Δ.Ε. 3: Δομικά στοιχεία κειμένου Μυθοπλασία. Αφηγηματικές τεχνικές.
Εισηγήτρια: Άννα Φτερνιάτη
Διάρκεια: 20 ώρες
Θεωρία: Θέμα, σκηνικό: χώρος, χρόνος, πρόσωπα. Μυθοπλασία (πλοκή).
Εκφραστικοί τρόποι: γλώσσα, ύφος, αφηγηματικές τεχνικές.
Λειτουργίες και τρόποι αφήγησης: διήγηση, περιγραφή, δραματική παρουσίαση.

Δ.Ε. 4: Συγγραφική ανάλυση κατά τη μυθιστορηματική μελέτη
Εισηγητής: Όλγα Αλμετίδου
Διάρκεια: 20 ώρες
Θεωρητική προσέγγιση. Συγγραφέας-Κείμενο-Αναγνώστης. Η Δημιουργική Ανάγνωση και Γραφή. Σύνδεση της λογοτεχνικής ανάγνωσης με την αξιοποίηση της λογοτεχνικής θεωρίας. Οι διαφορετικές αντιλήψεις για τη διδασκαλία της Δημιουργικής Γραφής (αντικειμενικότητα, αυτοέκφραση, free writing, μίμηση, αναγνωστική ανταπόκριση, ψηφιακή αφήγηση).
Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής: Άσκηση γραφής εστιασμένη στη χρήση της επαναληπτικής αφήγησης.
Δ.Ε. 5: Λέξη και σώμα. Κείμενο και Επιτέλεση. Performance Writing
Εισηγήτρια: Μάρω Γαλάνη
Διάρκεια: 20 ώρες
Θεωρητικές προσεγγίσεις. Δημιουργική Γραφή. Το κείμενο. Εννοιολόγηση και καταγωγή της Performance. Το Σώμα [Νατουραλιστική (βιολογική βάση του σώματος) Φαινομενολογία (M. Ponty), Ψυχανάλυση (S. Freud), Κοινωνική Μορφοποίηση (Μ. Foucault)]. Χρονική τοποθέτηση της έναρξης της σύγχρονης performance. Σύντομη ανασκόπηση της ιστορίας της σύγχρονης Performance: Action painting (Jackson Pollock, Japan’s Gutai group) Happenings (John Cage & Kaprow) Pop Art (Andy Warhol & Velvet Underground)Fluxus (J. Boy’s& Ono & Chris Burden, Abramović, Μ.). Καταγωγή. Ακαδημαϊκή τοποθέτηση του Performance Writing (John Hall). Η σχέση σώματος και λέξης. Performativity (John L. Austin). Η μεταβαλλόμενη σχέση ανάμεσα στους δύο όρους: Performance - Writing.
Εργαστήριο: Σχεδιασμός ενός Performance Writing. Εκκινώντας από την ιδέα «seed & fruit» θα οδηγηθούμε σε «κατασκευή» Performance Writing με αξιοποίηση της έννοιας της Τυχαιότητας.

Δ.Ε. 6: Θεατρική Γραφή: Το καλοφτιαγμένο έργο
Εισηγήτρια: Γιάννα Ροϊλού
Διάρκεια: 20 ώρες
Θεωρητική προσέγγιση: Θέατρο, Δράμα και παράσταση. Ιδιαιτερότητες του θεατρικού λόγου. Ιστορία/ Πλοκή ενός θεατρικού έργου. Η Δομή ενός θεατρικού έργου. Δραματικός χρόνος και χώρος. Δραματικά πρόσωπα.
Εργαστήριο άσκηση θεατρικής γραφής προκειμένου να κατανοηθεί στην πράξη η συγγραφή θεατρικού διαλόγου.
Δ.Ε. 7: Ιστορικές Πρωτοπορίες (avant-garde). Η ομιλητική λέξη και ο ήχος της (Spoken word, word's sound)
Εισηγήτρια: Μάρω Γαλάνη
Διάρκεια: 20 ώρες
 
Ιστορικές πρωτοπορίες (avant-garde). Ο ιταλικός Φουτουρισμός, ο ρώσικος Φουτουρισμός, Ο Φουτουρισμός στην Ελλάδα, Ντανταϊσμός, Υπερρεαλισμός, Υπερρεαλισμός στην Ελλάδα,
Slam poetry. Αποδομώντας το λογικό νόημα της λέξης. Η λέξη ως καθαρός ήχος, ο οποίος υφίσταται πέρα από το νόημα. Ο Antoine Artaud της ποίησης «εν χώρω». Η σχέση της λογοτεχνίας με τις Παραστασιακές Τέχνες.
Εργαστήριο
Arpaden ποιήματα. Η αυτόματη γραφή «ξεπηδά από τα σπλάχνα του ποιητή ή από άλλα όργανα, όπου έχει μαζευτεί υλικό». Spoken word, word's sound, αποδομώντας το λογικό νόημα της λέξης. Ασκήσεις φωνής.

Δ.Ε. 8: Ποίηση: Καβάφης Κ., Καρυωτάκης Κ. Κοντά στον ιστορικό και ερμηνευτικό των πραγμάτων άνθρωπο
Εισηγητής: Σπύρος Βρεττός
Διάρκεια: 20 ώρες
Εργαστήριο: Ειρωνικού ποιητικού λόγου
Δ.Ε. 9:Δημιουργική Γραφή και οι Παραστατικές Τέχνες στην Εκπαίδευση: Προσέγγιση του Προσφυγικού Ζητήματος στην Εκπαίδευση
Εισηγήτρια: Μάρω Γαλάνη
Διάρκεια: 20 ώρες
Ταυτότητα. Ετερότητα. Εκπαιδευτικός Ρατσισμός. Διαπολιτισμικός προσανατολισμός στη σχολική τάξη. Προγραμματισμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων ευαισθητοποίησης στην ετερότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα, το προσφυγικό ζήτημα, καταπολέμησης των στερεοτυπικών αντιλήψεων, των διακρίσεων και του ρατσισμού, καλλιέργειας της ενσυναίσθησης σε θέματα μετανάστευσης/προσφυγιάς (ειδική ενσυναίσθηση) μέσω της Δημιουργικής Γραφής και των Παραστατικών Τεχνών.

 

Δ.Ε. 10: Προφορικότητα και Δημιουργική Γραφή. Παραμύθια στο χαρτί.
Εισηγητής: Στέλιος Πελασγός
Διάρκεια: 20 ώρες
Προφορική και γραπτή λογοτεχνία – προφορικός και γραπτός τρόπος σκέψης. Το παραμύθι ως αντιπροσωπευτικό είδος προφορικής λογοτεχνίας. Διαφορές και ομοιότητες γραπτής και προφορικής λογοτεχνίας. Παραμυθιακά μοτίβα και ο παγκόσμιος κατάλογος παραμυθιακών μοτίβων “Aarne- Thomson”.
Ξεπερνώντας τους διαχωρισμούς παιδικού και ενήλικου κοινού. Ατομική και κοινοτική δημιουργία. Η ποίηση και το όνειρο στο παραμύθι. Απουσία συναισθημάτων - σημασία πράξεων - επικό ύφος. Ρυθμός και επανάληψη. Τα κόκαλα και η σάρκα ενός παραμυθιού. Η σύγχρονη προφορική αφήγηση και τα παραμύθια στη σκηνή και το χαρτί.
Εργαστήριο: Από το όνειρο στο παραμύθι
Χρησιμοποιώντας προσωπικές ονειρικές καταγραφές, παραμυθιακά μοτίβα και σταθερές δομικές «λειτουργίες», οι συμμετέχουσες/οντες θα δημιουργήσουν/γράψουν ένα σύγχρονο παραμύθι, που θα μπορεί να διαβαστεί ή να παρουσιαστεί προφορικά.
Δ.Ε. 11: Θεραπευτικές ιδιότητες της Δημιουργικής Γραφής
Εισηγήτρια: Μάρω Γαλάνη
Διάρκεια: 20 ώρες
Εξομολογητική Ποίηση. Εκφραστική Γραφή (Expressive Writing). Εκφραστική Γραφή και ευεξία (μέθοδος Pennebaker). Αφηγηματική Θεραπεία, αν_συγγραφή (ξαναγράφεται η ιστορία της ζωής, το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον). Ημερολογιακή θεραπεία και μέθοδοι ημερολογίου. Θεραπευτική Ποίηση (το μοντέλο "RES"). Οφέλη. Δραστηριότητες θεραπευτικής Δημιουργικής Γραφής.
Εργαστήριο Εξομολογητικής Ποίησης: Προσέγγιση της ποιητικής του “εγώ”, εστιάζοντας στις ακραίες στιγμές της ατομικής εμπειρίας.
Δ.Ε. 12: Διήγημα. Η τέχνη της μικρής φόρμας
Εισηγήτρια: Αικατερίνη Παπαδημητρίου
Διάρκεια: 20 ώρες
Θεωρητική προσέγγιση. Μεθοδολογία-Τεχνικές συγγραφής, δομικά στοιχεία και θεωρητική κατασκευή του διηγήματος: ήρωας, δομή, πλοκή. Τεχνικές συγγραφής σπονδυλωτών διηγημάτων.
Εργαστήριο δημιουργικής γραφής: Ανάγνωση και συγγραφική άσκηση με έμφαση στην τεχνική του υπαινιγμού (Show don’t tell). Δημιουργία κρυφών πηγών γνώσεων στο εσωτερικό του λόγου, στην τεχνική του αφηγηματικού μοντάζ και της αυτοεπιμέλειας.
Δ.Ε. 13: Στίχος – Στιχούργημα.
Εισηγητής: Πάνος Σταθόγιαννης
Διάρκεια: 20 ώρες
Στίχος, ρυθμός, ρυθμική και τονική τάξη. Ομοιοκαταληξία: οξύτονη, παροξύτονη προπαροξύτονη. Θεματολογία. Εννοιολογικές και υφολογικές διαφορές του κουπλέ από το ρεφρέν. Στίχος στα διάφορα είδη τραγουδιών:  κινηματογράφος – θέατρο, έντεχνο ελληνικό τραγούδι, ελληνική ποπ και ροκ, μιούζικαλ. Brainstorming – ομαδικός στίχος. Ανατρεπτικός, απαγορευμένος και ακατάλληλος στίχος. Τοποθέτηση στίχων σε μελωδία. Ιστορία και διαδρομές του στίχου στην Ελλάδα. Μελοποιημένη ποίηση
Δ.Ε. 14: Μεθοδολογία και Πρακτική της Επιτελεστικής Γραφής/ Performance Writing
Εισηγήτρια: Μάρω Γαλάνη
Διάρκεια: 20 ώρες
Θεωρία: Performance writing, μια «ανοιχτή μεθοδολογία», μια διαδικασία κατά τη διάρκεια της οποίας παραχωρείται στο σώμα και στη φωνή μια εξίσου σημαντική θέση με αυτήν του γραπτού κειμένου. Δημιουργικές κατασκευές του Performance Writing. Οι πραξιακοί τόποι της Επιτελεστικής Γραφής.
Δ.Ε. 15: Performance writing. Λέξη και έμφυλο σώμα
Εισηγήτρια: Μάρω Γαλάνη
Διάρκεια: 10 ώρες
Το σώμα και το φύλο αποτελούν κατηγορίες πολιτικές, ανοιχτές και χαρακτηρίζονται από ρευστότητα. Η σχέση φύλου και σώματος, επίκεντρο πολιτικών και κοινωνικών διεκδικήσεων και κατακτήσεων, προσωπικών και συλλογικών διαδρομών. Ένας άλλος τρόπος αντίστασης, τον οποίο ο Roberto Jacoby χαρακτηρίζει «στρατηγική της χαράς»: η ηδονή του να είμαστε ζωντανοί, να απολαμβάνουμε το σώμα μας και να το μεταμορφώνουμε συνεργατικά μέσα από την ανυπακοή στους πειθαρχικούς κανόνες. Το έμφυλο σώμα το οποίο αφορά στην επιλογή της σεξουαλικής ταυτότητας του ανθρώπου.
Δ.Ε. 16: Η Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση: Η ποίηση ως εργαλείο που δημιουργεί ενεργούς πολίτες στην κοινωνία
Εισηγήτρια: Βασιλική Στρώλη
Διάρκεια: 20 ώρες
Ο τρόπος καλλιέργειας της δημιουργικής ευφυΐας, εντός εκπαιδευτικού συστήματος, μέσω της Δημιουργικής Γραφής. Υποκατηγορίες: Μαθηματική Λογοτεχνία, Φυσική /Κβαντική Μηχανική Λογοτεχνία. Εξομολογητική ποίηση στο σχολείο. The story: Ποιητικό θέατρο στην ιστορία. Γεω-γραφία: Όταν η ποίηση διδάσκει στον παγκόσμιο χάρτη (δημοτικό- γυμνάσιο). Εργασία: Πόση ποίηση χωράει μέσα σε μία διδακτική ώρα οποιουδήποτε μαθήματος;
Εργαστήριο
Γεω-γραφία: Όταν η ποίηση διδάσκει στον παγκόσμιο χάρτη (δημοτικό- γυμνάσιο).
Δ.Ε. 17: Δημιουργική Γραφή και Χοροθεατρική Performance στην Εκπαίδευση
Εισηγήτρια: Μάρω Γαλάνη
Διάρκεια: 20 ώρες
Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση. Χοροθεατρική performance στην Εκπαίδευση. Ακολουθία, η οποία αναπλάθει τους κώδικες χορού και θεάτρου, σε μια νέα γραφή (χορός /Laban technique - Structural analysis of movement - θεατρικό παιχνίδι). Το ζωντανό σώμα, ο ζωντανός χώρος, ο χρόνος, η ροή. Site specific performance. Ο Δημόσιος Χώρος και η αλληλεπίδραση του ανθρώπου με αυτόν, το πεδίο δράσης των Καταστασιακών. Μεθοδολογικά εργαλεία των Καταστασιακών. Συνάψεις Γραφής και Χορογραφίας (Δημιουργικής Γραφής και χοροθεατρικής performance).
Δ.Ε. 18: Σενάριο
Εισηγήτρια: Ματούλα Χρυσού
Διάρκεια: 20 ώρες
Σενάριο
Βασικές αρχές σεναριακής αφήγησης. Γραμμική και μη γραμμική αφήγηση. Αφηγηματικές τεχνικές της λογοτεχνίας που χρησιμοποιούνται στο σενάριο. Οι δύο προσεγγίσεις:   Θεωρίες του Αριστοτέλη και Αγγλοσαξονική προσέγγιση. Η γλώσσα του σεναρίου.  Διαφορά ιστορίας και πλοκής. Σύλληψη και επεξεργασία. Παρουσίαση μιας σεναριακής ιδέας (pitching).
Εργαστήριο: Αρχικό συμβάν. Η έναρξη της πλοκής.
Δ.Ε. 19: Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση. Το πρόγραμμα «Χαρτί και καλαμάρι». Επιστολές προς τους πολεμιστές του ’21
Εισηγήτρια: Σοφία Χριστοπούλου
Διάρκεια: 20 ώρες
Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής: Δημιουργία ιστορίας από ένα δίδυμο λέξεων.    Ένα παραμύθι ή μια ιστορία σύμφωνα με τα στοιχεία που δίδονται. Μια φανταστική βιογραφία. Μιλώντας με έναν ήρωα (συνέντευξη).  Θεατρικός διάλογος.
Δ.Ε. 20: Οδηγίες εκπόνησης εργασίας. Αυτοεπιμέλεια στο παραδοτέο «κείμενο»
Οδηγίες εκπόνησης εργασίας. Αυτοεπιμέλεια στο παραδοτέο «κείμενο»
Διάρκεια: 4 ώρες
Δ.Ε. 21: Εκπόνηση Εργασίας
Διάρκεια: 30 ώρες

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ

ΜΑΡΙΑ (ΜΑΡΩ) ΓΑΛΑΝΗ

Γεννήθηκε και ζει στην Πάτρα. Είναι χορογράφος, performance maker, ερευνήτρια του performance writing και εργάζεται ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό στο ΤΕπΕΚΕ του Πανεπιστημίου Πατρών. Διδάσκει, επίσης, στο Διιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Δημιουργική Γραφή» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και του Τμήματος Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στο θέμα Performance writing- Εργαστήριο Ποίησης. Είναι επιστημονικά υπεύθυνη και διδάσκουσα του eLearning Εκπαιδευτικού Προγράμματος του ΚΕΔΙΒΙΜ Πανεπιστημίου Πατρών «PERFORMANCE: Θεωρία και Πρακτική Εφαρμογή». Κατέχει Διδακτορικό Δίπλωμα από την NSA (National Sports Academy «Vassil Levski» Faculty of Pedagogy» & NATFIZ National Academy for Theatre & Film Arts) Sofia, Bulgaria στο θέμα «Rhythmical and (Theatrical Game) και είναι κάτοχος Master στη Δημιουργική Γραφή, με κατεύθυνση Συγγραφή στο θέμα «Performance Writing, Image Body and Word» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Εργάσθηκε ως visiting professor στο Academy for TV, Cinema & I.C.και στο New Bulgarian University, Theatre Department, Sofia, Bulgaria. Δίδαξε στη Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. Έχει ασχοληθεί με έρευνες και έχει δημοσιεύσεις για τη λειτουργία της Τέχνης στην Εκπαίδευση με έμφαση στο Χοροθέατρο και τη Δημιουργική, Επιτελεστική Γραφή. Έχει εμπειρία σχεδιασμού, ανάπτυξης Νέων Προγραμμάτων Σπουδών Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης: «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - Σχολείο 21ου αιώνα» , «Πρόγραμμα Σπουδών για την Παιδεία Χορού – Κίνησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση», «Οδηγός για τον εκπαιδευτικό», «Εργαλεία Διδακτικών Προσεγγίσεων» του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου του Υπουργείου Παιδείας, δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων, καθώς και στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Από το 2013, το καλλιτεχνικό και επιστημονικό ενδιαφέρον της αφορά αποκλειστικά στη Χοροθεατρική Performance και το Performance Writing. Ως χορεύτρια, χορογράφος και σκηνοθέτης, έχει εργασθεί σε περισσότερες από 30 παραστάσεις, στην Ελλάδα, Belgium, Bulgaria, Great Britain. Έχει συνεργαστεί στο Ελληνικό θέατρο με: τον Γιάννη Βόγλη, τον Κώστα Καζάκο, τον Πάνο Παπαϊωάννου, τον Θοδωρή Αμπαζή, την Ελένη Μποζά. Έχει εκδώσει επιστημονικά συγγράμματα για το θέατρο και το χορό, τη λογοτεχνία και την ποίηση. Το θεατρικό έργο της «ΡΑΣΥ 74.135» σκηνοθετήθηκε και παρουσιάστηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας το 2020. Το διήγημά της «Φιλί να φυλάγεσαι» έχει βραβευθεί στο διαγωνισμό μικροαφηγήματος από το Πανεπιστήμιο Πατρών. Το διήγημά της «Η μάσκα και το μέσα πρόσωπο» έχει βραβευτεί από την πολιτισμική συλλογικότητα/portal “αορτή”. Άρθρα της, ποιήματα και διηγήματά της έχουν δημοσιευτεί σε ηλεκτρονικά και έντυπα λογοτεχνικά περιοδικά. Είναι σταθερή συνεργάτιδα του ηλεκτρονικού λογοτεχνικού περιοδικού Culture Book.

Παραπομπή για πλήρες βιογραφικό: http://www.edu-sw.upatras.gr/faculty/galani/

ΑΛΜΕΤΙΔΟΥ ΟΛΓΑ

Γεννήθηκε το 1972 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε οικονομικά, με κατεύθυνση την Οικονομική των επιχειρήσεων στη σχολή Οικονομικών Επιστημών του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης. Μιλά αγγλικά και ισπανικά. Εργάστηκε από το 1997 έως και το 2014 στην εκδοτική εταιρεία Κ. Καπούλας Ο.Ε, ως γραμματέας διεύθυνσης με οικονομικό αντικείμενο. Το 2018, ολοκλήρωσε το ΜΠΣ στη «Δημιουργική Γραφή», με κατεύθυνση τη συγγραφή, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Δίδαξε εθελοντικά Δημιουργική Γραφή στο 3ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στο Σωφρονιστικό Κατάστημα Διαβατών, υποστηρίζοντας Πρόγραμμα του ΜΠΣ στη «Δημιουργική Γραφή». Στο τμήμα ανδρών, διεξήγαγε τη Διπλωματική της έρευνα σχετικά με την προσέγγιση της πολιτισμικής ετερότητας μέσω της λογοτεχνίας με εργαλείο τη Δημιουργική Γραφή και την εισηγήθηκε στο 3ο Διεθνές Συνέδριο Δημιουργικής Γραφής, στην Κέρκυρα (2017). Στο 4ο Διεθνές Συνέδριο Δημιουργικής Γραφής στη Φλώρινα (2020), συμμετείχε με εισήγηση κοινωνιολογικής ανάλυσης στο έργο «Ο Ξένος του Albert Camus». Έχει οργανώσει και ολοκληρώσει εργαστήρια παιδιών δημοτικού, εφήβων στις παιδικές βιβλιοθήκες και ενηλίκων στην Κεντρική Βιβλιοθήκη του Δήμου Καλαμαριάς. (Φεβρουάριος 2017- έως και σήμερα). Συνεργάζεται με τον πολιτιστικό πολυχώρο «Βαβυλωνία» με τμήματα Δημιουργικής Γραφής από το Μάρτιο του 2018 έως και σήμερα. Επιδίωξή της είναι η διδασκαλία του συγκεκριμένου αντικειμένου σε ποικίλες κοινωνικές ομάδες και η έκδοση συγγραφικού της έργου.

ΣΠΥΡΟΣ ΒΡΕΤΤΟΣ

Γεννήθηκε το 1960 στη Λευκάδα, σπούδασε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και ασκεί το επάγγελμα του δικηγόρου στην Πάτρα. Δημοσίευσε για πρώτη φορά ποιήματά του το 1978 στα περιοδικά Ρυθμός και Όστρακα. Έχει εκδώσει εννέα ποιητικές συλλογές. Οι πέντε πρώτες έχουν μεταφραστεί από τον Φίλιπ Ραμπ στα αγγλικά (Collected Poems, Shoestring Press 2000). Ποιήματά του έχουν, επίσης, μεταφραστεί στα αγγλικά από τον Πίτερ Κόνστανταϊν (Peter Constantine) σε ανθολογία της γενιάς του '70 και του '80 σε επιμέλεια του Ντέιβιντ Κόνολι (Agenda: Greek Poetry, New Voices and Ancient Echoes, 1999), και σε ανθολογία της ελληνικής ποίησης του 20ου αιώνα σε επιμέλεια Πήτερ Μπην, Πίτερ Κονσταντάιν, Έντμουντ Κίλι και Κάρεν Βαν Ντάικ. (A Century of Greek Poetry 1900-2000, Εκδοτικός Οίκος COSMOS, 2004.).   Είναι μέλος της Εταιρείας Συγγραφέων.

Έχει εκδώσει  τα έργα: «Ως Αζτέκοι στις Αζόρες», εκδόσεις Πλέθρον, 1985. «Σε μαύρο πλου», Αχαϊκές Εκδόσεις, Πάτρα, 1988. «Ακίνητα μάτια», εκδόσεις Διάττων, 1992. «Τραγωδία», εκδόσεις Καστανιώτης, 1995. «Ανιστόρητο», εκδόσεις Καστανιώτης, 1999. «Πράξη απλή», εκδόσεις Γαβριηλίδης, 2003. «Συνέβη», εκδόσεις Γαβριηλίδης, 2007. «Κώστας Καρυωτάκης». Το εγκώμιο της φυγής, εκδόσεις Γαβριηλίδης, Αθήνα 2006. «Τα δεδομένα», εκδόσεις

Συμμετοχή σε συλλογικά έργα |- |(2013) |Κ. Π. Καβάφης, poema |- |(2008) | «Γιατί η ποίηση», Περί Τεχνών |- |(2008) | Τα ποιήματα του 2007, «Κοινωνία των (δε)κάτων» |- |(2006) | «Ποιητές της Πάτρας στις γλώσσες της Ευρώπης», Πολύεδρο |- |(2005) | «Για τον Ηλία Λάγιο», Ερατώ |

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΑΡΚΑΔΗΣ

Γεννήθηκε στην Πέρδικα Θεσπρωτίας (1957). Αποφοίτησε από το Γυμνάσιο Παραμυθιάς (1975). Σπούδασε Χημεία στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας και είναι διδάκτορας της Ιατρικής Σχολής (1990). Εργάζεται στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστήμιου Πατρών μέχρι σήμερα, ως Καθηγητής, διδάσκοντας Μοριακή Βιολογία και Βιοπληροφορική (1980-). Η έρευνά του σχετίζεται με τη μοριακή-γενετική βάση ασθενειών και την εξέλιξη του ανοσοποιητικού συστήματος. Διαμένει μόνιμα στην Πάτρα από το 1975. Είναι παντρεμένος με την Καίτη Κουρεμένου και έχει δύο παιδιά, τη Μυρτώ και τον Κωνσταντίνο. Τα πρώτα του ποιήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό “Πλανόδιον” το (1987). Έκτοτε, έχει εκδώσει πέντε ποιητικές συλλογές. Κριτικές και ποιήματά του έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά και εφημερίδες, περιλαμβάνονται σε ελληνικές και ξενόγλωσσες ανθολογίες και έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες. Το ποίημα «Τα όνειρα», από τη συλλογή «Σαρκοφάγος» (2002), μελοποιήθηκε από το Θανάση Παπακωνσταντίνου, «Αγρύπνια» και «Λαϊκεδελικά».

Εργογραφία, Ποίηση: «Αχερουσία μνήμη» Πλανόδιον, 1991, «Βαθιά του ζώου», «Συνέχεια», 1996, «Σαρκοφάγος», Πλανόδιον, 2002, συμπεριελήφθη στην τελική λίστα (15) για το Βραβείο Ποίησης του περιοδικού “Διαβάζω”. «Ο λύκος και άλλα αντισώματα», Τυπωθήτω, «Λάλον ύδωρ» 2009, συμπεριελήφθη στην τελική λίστα (10) για το Κρατικό Βραβείο Ποίησης. «Μελισσόχορτο» Μελάνι, 2017, συμπεριελήφθη στην τελική λίστα (7), για το Κρατικό Βραβείο Ποίησης.

https://www.med.upatras.gr/index.php?r=faculty/view&id=35&lang=el

ΣΤΕΛΙΟΣ (ΠΕΛΑΣΓΟΣ) ΚΑΤΣΑΟΥΝΗΣ

Ξεκίνησε την αναβίωση του story telling (την τέχνη της προφορικής λογοτεχνίας και αφήγησης) στην Ελλάδα ως μιας σύγχρονης σκηνικής τέχνης με παιδαγωγικές και θεραπευτικές εφαρμογές το 1991. Ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα, την Ευρώπη και τη Μεσόγειο, δίνοντας παραστάσεις αφήγησης με ιδιαίτερη έμφαση στις ευπαθείς ομάδες (ανάπηροι, γέροντες, πρώην χρήστες, φυλακισμένοι, τσιγγάνοι κ.α.). Είναι ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής διεθνών φεστιβάλ αφήγησης στη χώρα μας και συνεργάτης διεθνών φεστιβάλ του εξωτερικού. Ως καλλιτέχνης, τιμά τις παραδοσιακές μορφές αφήγησης, τις οποίες αναζητά σε μικρές κοινότητες, αλλά δε διστάζει να συνομιλήσει επί σκηνής με το “video art”, το “graphic animation”, το θέατρο σκιών και το σύγχρονο χορό. Είναι, επίσης, ιδρυτικό και δραστήριο μέλος ομάδων προφορικής ποίησης και “slam poetry”.

Διδάσκει σε σεμινάρια, συνδέοντας την τέχνη του με τη Σύγχρονη Τέχνη, τις νευροεπιστήμες, την Ψυχολογία, την Ανθρωπολογία κ.α. Η διεπιστημονική (παιδαγωγικής, ψυχολογίας και θεατρικών σπουδών) διδακτορική του διατριβή εξέτασε τη μαθητεία των λαϊκών και των σύγχρονων παραμυθάδων και απέδειξε πειραματικά τα οφέλη από τη χρήση πολλαπλής νοημοσύνης κατά την αφήγηση στο ελληνικό σχολείο. Έχει εκδοθεί και περιλαμβάνεται στην ηλεκτρονική βιβλιοθήκη πανεπιστημιακών συγγραμμάτων “Εύδοξος”. Έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και Αθηνών σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο και έχει δώσει διαλέξεις σε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Έχει εκδώσει βιβλία παιδικής και ενήλικης λογοτεχνίας, μελέτες και συλλογές μαρτυριών. Για το έργο του έχουν γυριστεί 4 ελληνικά και 1 γαλλικό ντοκιμαντέρ. Δίνει παραστάσεις και διδάσκει στην ελληνική, αγγλική και γαλλική γλώσσα.

Εργαστήριο: Σχεδιασμός ενός Performance Writing. Εκκινώντας από την ιδέα «seed & fruit» θα οδηγηθούμε σε «κατασκευή» Performance Writing με αξιοποίηση της έννοιας της Τυχαιότητας.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ Ι. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Έδεσσα. Είναι εκπαιδευτικός με μετεκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή και μεταπτυχιακές σπουδές στη «Δημιουργική Γραφή» - «Συγγραφή» στο ΠΜΣ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα όπου υπηρετεί σε ΚΕΔΑΣΥ ως Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, ενώ ταυτόχρονα δραστηριοποιείται και ως διδάσκουσα Δημιουργικής Γραφής. Άρθρα, βιβλιοκριτικές και διηγήματά της έχουν δημοσιευτεί στο διαδίκτυο, σε ηλεκτρονικά και έντυπα λογοτεχνικά περιοδικά. Επιπλέον, αρθρογραφεί ως μόνιμη συνεργάτιδα στο portal πολιτισμού - ηλεκτρονικό λογοτεχνικό περιοδικό “Culture Book”.

Πρώτη της εκδοτική εμφάνιση, με οκτώ διηγήματά της, στο Ανθολόγιο με τίτλο, «Οδός δημιουργικής γραφής», από τις εκδόσεις “Γραφομηχανή”(2015), και ακολουθεί, το 2022, το δοκίμιο από τις Εκδόσεις Κομνηνός με τίτλο, «Το ελληνικό διήγημα του 20ου αιώνα, Προσεγγίσεις», όπου έξι διηγήματα ασκούν κριτική σε διηγηματογράφους της γενιάς του ’30.

ΓΙΑΝΝΑ ΡΟΙΛΟΥ

Γεννήθηκε στην Αθήνα και ζει στην Πάτρα όπου διδάσκει εργαστηριακά και θεωρητικά μαθήματα στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών και θεατρική γραφή στο ΕΑΠ. Σπούδασε Νεοελληνική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και θέατρο στην Αγγλία. Το 2019, συμμετείχε και ολοκλήρωσε με επιτυχία το Πρόγραμμα δια Βίου Μάθησης, Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Μεικτής Μάθησης και Τηλεκπαίδευσης του ΚΕΔΙΒΙΜ Πανεπιστημίου Πατρών, αποκτώντας πιστοποιητικό εξειδικευμένης επιμόρφωσης σε αυτόν τον τομέα. Είναι από τα ιδρυτικά μέλη του Θεάτρου Νέων και μέλος του ΔΣ του Ελληνικού Κέντρου θεάτρου για τα παιδιά και τους νέους. Έχει εργαστεί ως συγγραφέας και δραματουργός σε παραστάσεις του Θεάτρου Νέων και του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου και έχει συνεργαστεί με το θέατρο “Λιθογραφείον” και τον “Κάνθαρο” στην Πάτρα. Είναι μέλος του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. Επίσης, έχει εκδώσει: «Θέατρο για παιδιά 2»: Θέατρο και σχολείο (επιμ.),  Έκδοση του Ελληνικού Κέντρου Θεάτρου για τα παιδιά και τους νέους (2002, η έκδοση επιχορηγήθηκε από το ΥΠΠΟ), τέσσερεις τόμους με πρωτότυπα παραμύθια της με το γενικό τίτλο «Ιστορίες», Εκδόσεις: Κόκκινη Κλωστή Δεμένη (2009), «Ancient Greek Tragedy and Hellenikotita»: The Making of a Greek Aesthetic Style of Performance, 1919-1967, Εκδόσεις: VDM Verlag Dr Müller (2009), την ποιητική σύνθεση «Το Ταξίδι του Ka μέσα στο Khat», Εκδόσεις: Γιάννης Πικραμένος (2010),  το θεατρικό έργο «Χίλιες και μία ιστορίες της ερήμου Εκδοτικός οίκος Αστήρ» (2018) και το θεατρικό έργο επιστημονικής φαντασίας «Σφιγξ 2081»: Οι πόλεις του νερού, Εκδόσεις: Σοκόλη (2020).

Εργαστήριο
Arpaden ποιήματα. Η αυτόματη γραφή «ξεπηδά από τα σπλάχνα του ποιητή ή από άλλα όργανα, όπου έχει μαζευτεί υλικό». Spoken word, word's sound, αποδομώντας το λογικό νόημα της λέξης. Ασκήσεις φωνής.

ΠΑΝΟΣ ΣΤΑΘΟΓΙΑΝΝΗΣ

Γεννήθηκε στα Λευκάκια Ναυπλίου το 1959. Σπούδασε Δημοσιογραφία. Δ-ρ Φιλολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Σόφιας “Κλίμεντ Όχριντσκι”. Έγραψε ποιήματα, νουβέλες, μυθιστορήματα, σενάρια και ντοκιμαντέρ και στίχους για τραγούδια. Μετέφρασε Σλάβους -κυρίως- συγγραφείς. Πεζά και ποιητικά κείμενά του έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ισπανικά, σουηδικά, ρωσικά, βουλγαρικά, λιθουανικά και αραβικά. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Στιχουργήματά του έχουν μελοποιηθεί από πολλούς συνθέτες και ερμηνευτεί από γνωστούς τραγουδιστές, όπως Δημήτρης Μητροπάνος, Μανώλης Μητσιάς, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Βασίλης Παπακωνσταντίου, Πυξ λαξ, Παντελής Θαλασσινός, Φίλιππος Πλιάτσικας, Μίλτος Πασχαλίδης, Γιάννης Κότσιρας, Όναρ, Τζώρτζια Κεφαλά, Καλλιόπη Βέτα, Μάκης Σεβίλογλου κ.α.,

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΤΡΩΛΗ

Είναι διδάσκουσα και ιδιοκτήτρια εργαστηρίου Δημιουργικής  Γραφής “Φιλαναγνωσία”. Απόφοιτος Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (2/2014) Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας, Κατεύθυνση: Φιλόλογος-Ιστορικός κατέχει Μεταπτυχιακό στη «Δημιουργική Γραφή-Συγγραφή» (6/2017) Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας-Παιδαγωγικό Τμήμα Φλώρινας. Έχει ανακοινώσεις στον τομέα της Δημιουργικής Γραφής: «Poetry as a tool that creates active members of society», Διεθνές Συνέδριο Δημιουργικής Γραφής- Παλέρμο, Ιταλία 2022, «Storytelling as a tool for political discourse» η εφαρμογή του σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Διεθνές Συνέδριο Δημιουργικής Γραφής-Φλώρινα 2019, «Δημιουργική Γραφή και οι Ευεργετικές της Ιδιότητες: Αυτοεκτίμηση, Αυτοπεποίθηση». Διεθνές Συνέδριο Δημιουργικής Γραφής- Κέρκυρα 2017. Συμμετοχή και Διοργάνωση καινοτόμων δράσεων σε όλη την περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ως Youth worker. Συμμετείχε σε Προγράμματα εξειδικευμένης επιμόρφωσης Πρακτικές Ασκήσεις Δημιουργικής Γραφής (4/2016), Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Γλώσσα και Στοιχεία Διδασκαλίας της Λογοτεχνίας  (11/2014) Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Επιμέλεια και Διόρθωση Κειμένου (10/2016) Εθνικό και  Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. «Greeks at War: Homer at Troy» (6/2015) Colgate University edX Certificate of Achievement Professor in charge: Robert Garland Professor of Classics Colgate University. «The Ancient Greeks» Professor in charge: Andrew Szegedy-Maszak Professor of Classics in Wesleyan University. Έχει εκδώσει το βιβλίο «Ένα όχι και τόσο παραμύθι» από τις εκδόσεις Σπανίδη.

ΑΝΝΑ ΦΤΕΡΝΙΑΤΗ

Είναι Καθηγήτρια με αντικείμενο τη Διδακτική Γλωσσικών Μαθημάτων και Πρόεδρος στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας, του Πανεπιστημίου Πατρών. Έχει ασχοληθεί με έρευνες και έχει δημοσιεύσεις στον τομέα της Διδακτικής της Γλώσσας με έμφαση στην Παιδαγωγική του Γραμματισμού, τη διδασκαλία, την αξιολόγηση του γραπτού λόγου, καθώς και στους Πολυγραμματισμούς. Έχει, επίσης, εμπειρία και δημοσιεύσεις σε θέματα σχεδιασμού, ανάπτυξης και αξιολόγησης διδακτικών προγραμμάτων και υλικών, καθώς και στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Συμμετείχε στις επιστημονικές ομάδες δεκαπέντε σχετικών ευρωπαϊκών και άλλων ερευνητικών Προγραμμάτων. Επίσης, συμμετείχε στις εργασίες των επιτροπών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τη σύνταξη του ισχύοντος Αναλυτικού Προγράμματος και για την παρακολούθηση του ισχύοντος εκπαιδευτικού υλικού για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στην Α/θμια Εκπ/ση.

Παραπομπή για πλήρες βιογραφικό: https://www.edu-sw.upatras.gr/faculty/afterniati/

 

Εργαστήριο: Από το όνειρο στο παραμύθι
Χρησιμοποιώντας προσωπικές ονειρικές καταγραφές, παραμυθιακά μοτίβα και σταθερές δομικές «λειτουργίες», οι συμμετέχουσες/οντες θα δημιουργήσουν/γράψουν ένα σύγχρονο παραμύθι, που θα μπορεί να διαβαστεί ή να παρουσιαστεί προφορικά.
ΣΟΦΙΑ Π. ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

Είναι πτυχιούχος του Ιστορικού και Αρχαιολογικού Τμήματος ΕΚΠΑ, φιλόλογος, με πτυχίο Σ.Ε.Λ.Μ.Ε.  και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος (MSc) στις Επιστήμες της Αγωγής από το Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Παν/μίου Πατρών. Είναι προϊσταμένη Επιστημονικής - Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ. Ε. Περ/ας Δ. Ελλάδας (2012-2018). Έχει ασχοληθεί με την Τοπική Ιστορία και έχει εκδώσει τα ακόλουθα: 1. «Διατροφικές συνήθειες και τοπικά προϊόντα στην περιοχή της Αχαΐας» (2015), εκπ-κό πρόγραμμα Τοπικής Ιστορίας, έγκριση Ι.Ε.Π. & Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. 2. «Αχαιών Γεύσεις» (2006). Παλαιών Πατρών & Πάτρα Πολιτιστική Πρωτεύουσα, ISBN 960-89035-0-5. 3. «Διατροφικές Συνήθειες στον Όμηρο» (2006), Μια φιλολογική διερεύνηση,  Παλαιών Πατρών, Πάτρα ISBN 960-89035-1-3. 4. «Τοπική Ιστορία στην ευρύτερη περιοχή Αχαΐας: Διαβάζοντας τη μνήμη, ακούγοντας το χώρο» (2006), Δ.Δ.Ε Αχαΐας- Τμ. Π. Ε. & Πολιτιστικών Θεμάτων (CD-ROM), ISBN 978-960-89802-2-4.

«Επανάσταση ή Εξέλιξη;» Η περιβαλλοντική οπτική στη γλώσσα της σχολικής φυσικής επιστήμης (2004), περί τεχνών, Πάτρα. ISBN 978-960-82604-7-4.

ΜΑΤΟΥΛΑ ΧΡΥΣΟΥ

Εργάζεται στο Τμήμα μυθοπλασίας του τηλεοπτικού σταθμού OPEN BEYOND που εδρεύει στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και συγκεκριμένα του τμήματος Φιλολογίας. Κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα στη Δημιουργική Γραφή (Κατεύθυνση Συγγραφή) από την Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα. Είναι, επίσης, απόφοιτος της Σχολής Σεναρίου του Ant1 Media Lab. Έχει εργαστεί πολλά χρόνια ως φιλόλογος στην ιδιωτική εκπαίδευση και στην Σχολή Σεναρίου του Ant1 ως εισηγήτρια. Έχει κάνει επιμέλεια κειμένων στο ψυχαναλυτικό περιοδικό «Καρτέλ» και στο συλλογικό έργο με τα κείμενα των βραβευθέντων του 2ου λογοτεχνικού διαγωνισμού «Μίμης Σουλιώτης» (εκδόσεις  Libron ). Έχει αρθρογραφήσει και παρουσιάσει δείγμα της γραφής της στο ηλεκτρονικό περιοδικό ποικίλης ύλης viewtag.gr. Τέλος, έχει υπάρξει δημιουργός και  σεναριογράφος της crime σειράς μυθοπλασίας (podcast) «Εξομολογήσεις επικίνδυνων μυαλών».

Αδειοδοτημένος Φορέας Γ.Γ.Δ.Β.Μ του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων

Αρ.Αδείας 2101371

Γ.Ε.ΜΗ. 036250416000

2023©Interaccess.All rights reserved.