Το Πανεπιστήμιο Πατρών σε συνεργασία με το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Interaccess, του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κουτσαντώνη, υλοποιεί Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης διάρκειας 8 μηνών και 430 ωρών, με τίτλο: «Αγωγή και Ετερότητα: Αξιοποιώντας την Τέχνη». Επιστημονικός Υπεύθυνος του Προγράμματος είναι ο κύριος Νικόλαος Μάνεσης, Ε.Δ.Ι.Π. του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Πατρών.
Οι εκπαιδευόμενοι με την επιτυχή ολοκλήρωση του Προγράμματος λαμβάνουν 14,5 ECTS και τη μέγιστη μοριοδότηση στις προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε
Απόφοιτους/Απόφοιτες Τμημάτων που σχετίζονται με την Εκπαίδευση (Τ.Επ.Ε.Κ.Ε., Π.Τ.Δ.Ε., ΤΕ.Ε.Α.Π.Η., Θεατρικών Σπουδών, Φιλολογίας, Φιλοσοφίας, Ψυχολογίας, Σχολικής Ψυχολογίας, Φ.Π.Ψ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)
Φοιτητές/Φοιτήτριες των παραπάνω Τμημάτων και Σχολών
Ειδικούς στο χώρο της παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών στην παιδική και εφηβική ηλικία (Σχολικό Νοσηλευτικό Προσωπικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Κοινωνικοί Λειτουργοί)
Εκπαιδευτικούς (Μόνιμους και Αναπληρωτές) όλων των ειδικοτήτων, που επιθυμούν να αξιοποιήσουν την Τέχνη στην Eκπαίδευση
Σκοπός Προγράμματος
Σκοπός του Προγράμματος είναι η εξειδικευμένη κατάρτιση των εκπαιδευόμενων σε ζητήματα Ετερότητας (Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, Συμπεριληπτική Σεξουαλική Εκπαίδευση, Οπτική του Φύλου), αξιοποιώντας την Παιδαγωγική αξία των Τεχνών (Κινηματογράφος, Χορός, Θέατρο, Χοροθέατρο, Μουσική, Εικαστικά, Λογοτεχνία, Δημιουργική γραφή) με σκοπό την υποστήριξη ατόμων από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Βασικούς πυλώνες του εκπαιδευτικού προγράμματος αποτελούν:
Η εξοικείωση με το θεσμικό πλαίσιο, τις έννοιες και τις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, ζητημάτων ειδικής αγωγής, εκπαίδευσης και φύλου,
Η εξοικείωση με Καλές Πρακτικές Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης μέσα από τις διάφορες μορφές Τέχνης
Η προώθηση της Ετερότητας μέσω της Τέχνης
Η ενίσχυση των ικανοτήτων των εκπαιδευομένων προκειμένου να παράσχουν ποιοτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες σε παιδιά και εφήβους από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που αντιμετωπίζουν μαθησιακές, κοινωνικές και γενικότερα δυσκολίες ένταξης, αξιοποιώντας και την Οπτική του Φύλου
Η αξιοποίηση των έργων Τέχνης για το σχεδιασμό παρέμβασης στη σύγχρονη πολυπολιτισμική ομάδα
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδεύομενες θα είναι ικανοί/ικανές να:
Γνωρίζουν τη σημασία των Τεχνών για τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Αναγνωρίζουν τη σημασία των Τεχνών στην Ειδική Εκπαίδευση
Εντοπίζουν με τη βοήθεια της τα Τέχνης Έμφυλα Στερεότυπα
Αξιοποιούν τις Τέχνες στη Διαπολιτισμική σχολική τάξη ή ομάδα
Λειτουργούν, με τη βοήθεια της Τέχνης, συμπεριληπτικά στην εκπαίδευση μαθητών/μαθητριών με Αναπηρίες
Σχεδιάζουν παρεμβάσεις με την Οπτική του Φύλου
Επιλέγουν τα κατάλληλα υποστηρικτικά μέσα εκπαίδευσης
Προγραμματίζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες, αξιοποιώντας την Τέχνη
Ευαισθητοποιηθούν για τη Ετερότητα και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον
Υιοθετούν καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές και προσεγγίσεις
Μέθοδος Διδασκαλίας
Το Πρόγραμμα προσφέρεται ασύγχρονα και εξ αποστάσεως μέσω ψηφιακής πλατφόρμας με τεχνική και εκπαιδευτική υποστήριξη. Αξιοποιεί τις αρχές της ανοικτής και εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής μάθησης, η οποία ως παιδαγωγική μέθοδος δε βασίζεται στην «πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία», αλλά δίνει τη δυνατότητα στον/στη εκπαιδευόμενο/εκπαιδευόμενη να ακολουθεί το δικό του/της ρυθμό μάθησης, λαμβάνοντας εξατομικευμένη ανατροφοδότηση.
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες μετά την εγγραφή τους στο Πρόγραμμα, αποκτούν κωδικούς πρόσβασης σε πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, στην οποία βρίσκεται αναρτημένο το επιμορφωτικό υλικό του Προγράμματος κατανεμημένο ανά εβδομάδα μελέτης.
Το επιμορφωτικό υλικό κάθε Διδακτικής Ενότητας περιλαμβάνει παρουσίαση του/της διδάσκοντα/διδάσκουσας, ξενόγλωσσα και ελληνόγλωσσα άρθρα, πολυμεσικό υλικό, προτεινόμενη βιβλιογραφία, και ασκήσεις αξιολόγησης.
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες, αφού ολοκληρώσουν τη μελέτη της εκάστοτε Διδακτικής Ενότητας, υποβάλουν ηλεκτρονικά, σχετικό τεστ αξιολόγησης (προαιρετικά σε κάποιες ενότητες). Αυτό, μπορεί να περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, σωστού/λάθους, μελέτη περίπτωσης, εκπαιδευτικό παιχνίδι ή ανάρτηση μικρής απάντησης όπου οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα διατυπώσουν την άποψή τους.
Μέθοδος Αξιολόγησης
Διάρκεια: 25 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
Η αξιολόγηση, θα αφορά στο σύνολο των Θεματικών Ενοτήτων και θα πραγματοποιηθεί με δύο εναλλακτικές μεθόδους:
Η πρώτη μέθοδος: οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να μετέχουν σε online τεστ πολλαπλής επιλογής (multiple choice), με την ολοκλήρωση του συνόλου των Διδακτικών Ενοτήτων.
Η δεύτερη μέθοδος: οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να εκπονήσουν και να καταθέσουν ως τελική εργασία μία μικροδιδασκαλία σε θέμα ενδιαφέροντός τους που σχετίζεται με τις διδακτικές ενότητες που προηγήθηκαν. Παρέχεται πλήρης υποστήριξη στους/στις εκπαιδευόμενους/εκπαιδευόμενες από υπεύθυνο εισηγητή/εισηγήτρια, τόσο κατά τη διάρκεια των διδακτικών ενοτήτων όσο και κατά την εκπόνηση της τελικής εργασίας, μέσω ηλεκτρονικού συστήματος επικοινωνίας για την επίλυση αποριών σχετιζόμενων με τις θεματικές ενότητες, τις ασκήσεις αξιολόγησης ή την τελική εργασία.
Το Πρόγραμμα θεωρείται επιτυχώς ολοκληρωμένο, όταν οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες βαθμολογηθούν με βαθμό ίσο ή μεγαλύτερο του 50% στη μέθοδο που θα επιλέξουν προς αξιολόγηση.
Τέλη Συμμετοχής
Κόστος Εγγραφής: 70€
Αποπληρωμή έως 8 δόσεις
Δόσεις από: 21€ το μήνα
270€ Αναπληρωτές, ωρομίσθιοι και μόνιμοι εκπαιδευτικοί
240€ Άνεργοι, ΑΜΕΑ και Πολύτεκνοι εκπαιδευόμενοι
240€ Προπτυχιακοί/μεταπτυχιακοί φοιτητές, υποψήφιοι διδάκτορες του Πανεπιστημίου Πατρών
255€ Ομαδική εγγραφή επιμορφούμενων (6 άτομα και άνω με ταυτόχρονη εγγραφή)
270€ Κάτοχοι Κάρτας Νέων (15%)
290€ Εφάπαξ καταβολή τελών
290€ Επιμορφούμενοι του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Πατρών
320€ Αρχικά τέλη συμμετοχής
1η Θεματική Ενότητα: ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
Αναγνωρίζουν τα δομικά στοιχεία τα οποία συνιστούν την ανθρώπινη μουσικότητα.
Αναγνωρίζουν την ανθρώπινη Μουσικότητα στο πλαίσιο της κοινωνίας.
Αναγνωρίζουν την ανθρώπινη μουσικότητα στο πλαίσιο της σχολικής τάξης.
Αναδεικνύουν την ανθρώπινη μουσικότητα στο πλαίσιο της συμπερίληψης μέσα από πρακτικές τεχνικές της μουσικής διδασκαλίας.
Περιεχόμενο:
Η ανθρώπινη μουσικότητα στον Τομέα της Ανθρωπολογίας της Μουσικής.
Η ανθρώπινη μουσικότητα μέσα από τις Νευροεπιστήμες.
Η έκφραση της ανθρώπινης μουσικότητας στη σχολική τάξη.
Παραδείγματα – Εφαρμογές ανάδειξης της συλλογικής ανθρώπινης μουσικότητας στη σχολική τάξη στο πλαίσιο της συμπερίληψης.
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται (προαιρετικά) να συμμετάσχουν σε ανοικτού και κλειστού τύπου τεστ κατανόησης θεωρητικού πλαισίου και συγγραφής ή βιντεοσκόπησης μια μικρο-δραστηριότητας.
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
Γνωρίσουν τεχνικές Παραστατικών Τεχνών
Κατανοήσουν τη λειτουργία, τις μορφές και τα μέσα των Παραστατικών Τεχνών στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής
Κατανοήσουν ότι η Τέχνη αποτελεί κατάλληλο τρόπο για να καλλιεργηθούν ώριμες Διαπολιτισμικές στάσεις και πρακτικές
Συλλέγουν, οργανώνουν, αναλύουν και συνθέτουν ιδέες για τη δημιουργία καλλιτεχνικών δράσεων ως παιδαγωγική, εμψυχωτική, κοινωνικο-πολιτισμική παρέμβαση
Αναγνωρίσουν την αξία του σεβασμού στην Ετερότητα
Περιεχόμενο:
Τεχνικές για ανάπτυξη της δημιουργικότητας και δημιουργία συνθήκης για αναγνώριση συναισθημάτων, έκφραση και επικοινωνία
Τεχνικές Παραστασιακών Τεχνών θεάτρου και χοροθεάτρου, παιχνίδια ρόλων, ανακριτική καρέκλα, διάδρομος συνείδησης, θέατρο εικόνων, κινητικός αυτοσχεδιασμός, ρυθμός και χορός.
Σύνθεση σύνταξη και τεχνική ανάπτυξης παιδαγωγικών προγραμμάτων Παραστατικών Τεχνών στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής επικοινωνίας και εκπαίδευσης
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
Περιγράφουν, διακρίνουν και συγκρίνουν βασικές έννοιες που αφορούν στη δημιουργική γραφή και την Performance
Κατανοήσουν το PerformanceWriting ως καλλιτεχνικό και λογοτεχνικό μέσο διαλεκτικής προσέγγισης των πραγμάτων στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Χρησιμοποιούν ικανοποιητικά τα εκφραστικά τους μέσα: σώμα και λόγο
Συλλέγουν, οργανώνουν, αναλύουν και συνθέτουν ιδέες για να δημιουργούν καλλιτεχνικά προϊόντα του PerformanceWriting στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Περιεχόμενο:
Δημιουργική γραφή ως υποστηρικτική στη διαχείριση της Ετερότητας, τη συνύπαρξη με τον «Άλλον» και τη Διαπολιτισμική κατανόηση.
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
Αναγνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ ακοής και ακρόασης σύμφωνα με τη Μουσικολογία.
Αξιοποιούν συνδυαστικά μέσω της Μουσικής τις βασικές δεξιότητες του ανθρώπου σύμφωνα με τη Βιοπαιδαγωγική Επιστήμη.
Δομούν ένα σενάριο διδασκαλίας πολυαισθητηριακής προσέγγισης με στόχο την ακουστική συγκέντρωση μέσω της Μουσικής.
Να αξιολογούν τα αποτελέσματα της παρέμβασής τους μέσα από ρουμπρίκες και κλίμακες ελέγχου.
Περιεχόμενο:
Το αυτί, η ακοή και η ακρόαση σύμφωνα με τη Μουσική Ακουστική.
Η ακροαστική συγκέντρωση του εγκεφάλου σύμφωνα με τις Νευροεπιστήμες. Η ενεργητική μουσική ακρόαση.
Η μουσική ως «ομπρέλα» των τεσσάρων βασικών δεξιοτήτων του ανθρώπου σύμφωνα με τη Βιοπαιδαγωγική Επιστήμη.
Παράδειγμα εφαρμογής από την ακοή στην ακρόαση με αφορμή το έργο «Ο κούκος στο δάσος» του Γάλλου συνθέτη, Καμίγ Σεν - Σανς.
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται (προαιρετικά) να συμμετάσχουν σε ανοικτού και κλειστού τύπου τεστ κατανόησης θεωρητικού πλαισίου και συγγραφής ή βιντεοσκόπησης ενός μικρο-σεναρίου.
3η Θεματική Ενότητα: ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΙΝΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
Περιγράφουν, διακρίνουν και συγκρίνουν βασικές έννοιες που αφορούν στο Θεατρικό Παιχνίδι, το Θέατρο και το Χοροθέατρο στην Εκπαίδευση.
Γνωρίσουν τις κατάλληλες Θεατρικές Τεχνικές, έτσι όπως αυτές έχουν υιοθετηθεί από το εκπαιδευτικό δράμα για μαθητές/μαθήτριες με ελαφριά και μέτρια Νοητική Υστέρηση.
Αναγνωρίζουν την τεχνική ανάπτυξης του Χοροθεάτρου, για μαθητές/μαθήτριεςμε απώλεια ακοής.
Περιεχόμενο:
Θεατρικό Παιχνίδι και δραματοποιήσεις σε μαθητές/μαθήτριες με ελαφριά και μέτρια ΝοητικήΥυστέρηση στη σχολική τάξη.
Βασικά χαρακτηριστικά, φάσεις ανάπτυξης του Θεατρικού Παιχνιδιού.
Δραματική ανάγνωση, φωνή και ορθοφωνία.
Η πρόσληψη της Μουσικής από τα άτομα με απώλεια ακοής.
Η προσέγγιση Carl Orff στην Ειδική Μουσική Παιδαγωγική για μαθητές με προβλήματα ακοής.
Εφαρμογή του χοροθεάτρου σε κωφούς και βαρήκοους μαθητές.
Τεχνικές Θεατρικού Παιχνιδιού και δημιουργικού χορού: αυτοσχεδιασμός, δομική ανάλυση της κίνησης Laban, contact improvisation.
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
γνωρίσουν το ρόλο του Θεάτρου και τη συμβολή του στην καλλιέργεια της Διαπολιτισμικότητας
αξιοποιήσουν τη δυνατότητα του Θεάτρου για να αποτελέσουν τα παιδιά μέλη μιας θεατρικής ομάδας
γνωρίσουν τον Augusto Boal και το «Θέατρο του Καταπιεσμένου»
γνωρίσουν το Θέατρο στην Εκπαίδευση
γνωρίσουν το Διαπολιτισμικό Θέατρο
γνωρίσουν τα εργαλεία της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση
γνωρίσουν τις Τεχνικές της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση
Περιεχόμενο:
Η Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση
Θέατρο και Διαπολιτισμικότητα
AugustoBoal: «Το Θέατρο του Καταπιεσμένου»
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται (προαιρετικά) να συγγράψουν/προτείνουν ένα Διδακτικό Σενάριο (διάρκειας 1 διδακτικής ώρας), αξιοποιώντας τις τεχνικές της Δραματικής Τέχνης στην εκπαίδευση σε ένα διδακτικό αντικείμενο της επιλογής τους και της επιστημονικής τους ειδικότητας, με θεματικό τίτλο: «Εγώ, ο «Άλλος», ο διαφορετικός» και υπότιτλο το μαθησιακό αντικείμενο και τη συγκεκριμένη Διδακτική Ενότητα της προτίμησής τους (300 -600 λέξεις).
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
γνωρίσουν τη λειτουργία και τη θεατρικότητα της Δραματοποίησης
συνειδητοποιήσουν τις διάφορες λειτουργίες της κίνησης και τη δυναμική συνύπαρξη της κινητικότητας με την παραστατικότητα
ισχυροποιήσουν τη συνεργασία τους με τους άλλους και να μπουν στη θέση του «άλλου»
διευρύνουν το πεδίο της γλώσσας και ταυτόχρονα να συνδέσουν τη γλωσσική με την Παραστατική έκφραση
να διευρύνουν τη γνωριμία με τον «εαυτό» τους και με τον «άλλο»
γνωρίσουν τα στάδια της Δραματοποίησης
γνωρίσουν τεχνικές Δραματοποίησης
Περιεχόμενο:
Η Δραματοποίηση ως παιδαγωγική διαδικασία
Βασικές αρχές της Δραματοποίησης
Ανάλυση των στοιχείων της Δραματοποίησης
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται(προαιρετικά)να αναπτύξουν ένα επί χάρτου σχέδιο δραματοποίησης, δάρκειας 1 διδακτικής ώρας, αξιοποιώντας τις βασικές αρχές και τα στοιχεία Δραματοποίησης στο πλαίσιο της παιδαγωγικής διαδικασίας σε ένα απόσπασμα παραμυθιού της προτίμησής τους – λαϊκό ή λογοτεχνικό – με γενικό τίτλο: «Δραματοποιώντας ένα απόσπασμα παραμυθιού» και υπότιτλο τον τίτλο του παραμυθιού της επιλογής τους. (400 -600 λέξεις)
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
Συγκρίνουν τους προσωπικούς προβληματισμούς σχετικά με τη σύσταση μιας προσωπικής δημιουργικής αισθαντικής μεθοδολογίας για την κατασκευή Performance με προτεινόμενα μεθοδολογικά βήματα
Αναλύουν και να συνθέτουν δεδομένα.
Περιεχόμενο:
Oι Φιλοσοφικές και οι Αισθητικές Θεωρίες, οι οποίες διαμορφώνουν την αισθητική προοπτική στην Performance
Ατομική και ομαδική καλλιτεχνική πρακτική
Έμπνευση
Ζητήματα παραστατικής φύσης
Μεθοδολογικά βήματα της κατασκευής
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.
4η Θεματική Ενότητα: ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ: ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΟΧΗΜΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
αναγνωρίσουν τις διακρίσεις μεταξύ των Φύλων στην οικογενειακή και επαγγελματική ζωή σε σχέση και με την ηλικία
αναγνωρίζουν τα κυρίαρχα συναισθήματα στις διάφορες φάσεις της ζωής του ανθρώπου
κατανοήσουν τη λειτουργία των στερεοτύπων και προκαταλήψεων σε θέματα ηλικίας, σε θεατρικά κείμενα και φωτογραφικό υλικό,
ευαισθητοποιηθούν για την αξία της κάθε ηλικίας
Περιεχόμενο:
Το θεατρικό μονόλογο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ «Όπως σας αρέσει», όπου παρουσιάζονται οι εφτά ηλικίες του ανθρώπου και σύνδεση με τα 8 ψυχοκοινωνικά στάδια, του Erik Erikson, όπου σε κάθε ένα ερχόμαστε αντιμέτωποι με διαφορετικά σημαντικά γεγονότα και κυρίαρχα συναισθήματα
Η σκάλα της ζωής του άνδρα και της γυναίκας -σκίτσο του 1950-
Φωτογραφίες από το χθες και το σήμερα
Συνεντεύξεις σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας από το οικείο περιβάλλον
Αξιολόγηση:Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτοαξιολόγησης στο E-class.
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
Κατανοήσουν τους παράγοντες του ακρωνυμίου ΛΟΑΤΚΙ+, όπως επίσης και τις βασικές έννοιες του ερωτικού/σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας, έκφρασης και χαρακτηριστικών φύλου
Περιγράφουν την ΛΟΑΤΚΙ+ ορολογία και να την εφαρμόζουν τόσο κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης όσο και στην εργασία τους
Ευαισθητοποιηθούν για τις προσβλητικές ή μη συμπεριληπτικές συμπεριφορές, που δέχονται τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα
Χρησιμοποιούν μη κακοποιητική/προσβλητική και απαλλαγμένη από διακρίσεις γλώσσα, όταν αναφέρονται σε άτομα/ζητήματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας ή όταν επικοινωνούν απευθείας με ΛΟΑΤΚΙ+ μαθήτριες/-ές, σεβόμενες/-οι έτσι τα Ανθρώπινα Δικαιώματά τους και χτίζοντας σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους
Νοιώθουν άνετα να διδάξουν ζητήματα που αφορούν στην ποικιλομορφία του Φύλου και της Σεξουαλικότητας στο πλαίσιο της Συμπεριληπτικής-Ολοκληρωμένης Σεξουαλικής Εκπαίδευσης (ΣΟΣΕ)
Περιεχόμενο:
Η ΣΟΣΕ ως πεδίο ευαισθητοποίησης και καλλιέργειας του σεβασμού των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων
Ορολογία των ΛΟΑΤΚΙ+ ταυτοτήτων
Επισημάνσεις για τη χρήση συμπεριληπτικής γλώσσας
Το σώμα ως πεδίο εξουσίας - Σύντομη ιστορική αναδρομή της παθολογιοποίησης των ΛΟΑΤΚΙ+ ταυτοτήτων
ΛΟΑΤΚΙ+ σύμβολα
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.