Αγωγή και Ετερότητα: Αξιοποιώντας την Τέχνη

ΕΝΑΡΞΗ Δ ΚΥΚΛΟΥ

31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2023


Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος Μοριοδοτούμενο

Τα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ πεδία είναι με αστερίσκο (*).

Παρακαλώ συμπληρώστε το πεδίο.
Παρακαλώ συμπληρώστε το πεδίο.
Παρακαλώ συμπληρώστε το πεδίο.
Please select a date when we should contact you.
Πρέπει να συναινέσετε στην παραχώρηση.
Invalid Input
Invalid Input

Εισαγωγή

Το Πανεπιστήμιο Πατρών σε συνεργασία με το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Interaccess, του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κουτσαντώνη, υλοποιεί Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης διάρκειας 8 μηνών και 430 ωρών, με τίτλο: «Αγωγή και Ετερότητα: Αξιοποιώντας την Τέχνη». Επιστημονικός Υπεύθυνος του Προγράμματος είναι ο κύριος Νικόλαος Μάνεσης, Ε.Δ.Ι.Π. του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Πατρών.
Οι εκπαιδευόμενοι με την επιτυχή ολοκλήρωση του Προγράμματος λαμβάνουν 14,5 ECTS και τη μέγιστη μοριοδότηση στις προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε
  • Απόφοιτους/Απόφοιτες Τμημάτων που σχετίζονται με την Εκπαίδευση (Τ.Επ.Ε.Κ.Ε., Π.Τ.Δ.Ε., ΤΕ.Ε.Α.Π.Η., Θεατρικών Σπουδών, Φιλολογίας, Φιλοσοφίας, Ψυχολογίας, Σχολικής Ψυχολογίας, Φ.Π.Ψ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)
  • Απόφοιτους/Απόφοιτες ΙΕΚ (Βρεφονηπιοκόμοι, κ.ά.) και Σχολών Υποστηρικτικών–Βοηθητικών Επαγγελμάτων (Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό/Απόφοιτους Λυκείου)
  • Φοιτητές/Φοιτήτριες των παραπάνω Τμημάτων και Σχολών
  • Ειδικούς στο χώρο της παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών στην παιδική και εφηβική ηλικία (Σχολικό Νοσηλευτικό Προσωπικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Κοινωνικοί Λειτουργοί)
  • Εκπαιδευτικούς (Μόνιμους και Αναπληρωτές) όλων των ειδικοτήτων, που επιθυμούν να αξιοποιήσουν την Τέχνη στην Eκπαίδευση


Σκοπός Προγράμματος

Σκοπός του Προγράμματος είναι η εξειδικευμένη κατάρτιση των εκπαιδευόμενων σε ζητήματα Ετερότητας (Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, Συμπεριληπτική Σεξουαλική Εκπαίδευση, Οπτική του Φύλου), αξιοποιώντας την Παιδαγωγική αξία των Τεχνών (Κινηματογράφος, Χορός, Θέατρο, Χοροθέατρο, Μουσική, Εικαστικά, Λογοτεχνία, Δημιουργική γραφή) με σκοπό την υποστήριξη ατόμων από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Βασικούς πυλώνες του εκπαιδευτικού προγράμματος αποτελούν:
  • Η εξοικείωση με το θεσμικό πλαίσιο, τις έννοιες και τις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, ζητημάτων ειδικής αγωγής, εκπαίδευσης και φύλου,
  • Η εξοικείωση με Καλές Πρακτικές Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης μέσα από τις διάφορες μορφές Τέχνης
  • Η προώθηση της Ετερότητας μέσω της Τέχνης
  • Η ενίσχυση των ικανοτήτων των εκπαιδευομένων προκειμένου να παράσχουν ποιοτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες σε παιδιά και εφήβους από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που αντιμετωπίζουν μαθησιακές, κοινωνικές και γενικότερα δυσκολίες ένταξης, αξιοποιώντας και την Οπτική του Φύλου
  • Η αξιοποίηση των έργων Τέχνης για το σχεδιασμό παρέμβασης στη σύγχρονη πολυπολιτισμική ομάδα

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδεύομενες θα είναι ικανοί/ικανές  να:
  • Γνωρίζουν τη σημασία των Τεχνών για τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
  • Αναγνωρίζουν τη σημασία των Τεχνών στην Ειδική Εκπαίδευση
  • Εντοπίζουν με τη βοήθεια της τα Τέχνης Έμφυλα Στερεότυπα
  • Αξιοποιούν τις Τέχνες στη Διαπολιτισμική σχολική τάξη ή ομάδα
  • Λειτουργούν, με τη βοήθεια της Τέχνης, συμπεριληπτικά στην εκπαίδευση μαθητών/μαθητριών με Αναπηρίες
  • Σχεδιάζουν παρεμβάσεις με την Οπτική του Φύλου
  • Επιλέγουν τα κατάλληλα υποστηρικτικά μέσα εκπαίδευσης
  • Προγραμματίζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες, αξιοποιώντας την Τέχνη
  • Ευαισθητοποιηθούν για τη Ετερότητα και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον
  • Υιοθετούν καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές και προσεγγίσεις

Μέθοδος Διδασκαλίας

Το Πρόγραμμα προσφέρεται ασύγχρονα και εξ αποστάσεως μέσω ψηφιακής πλατφόρμας με τεχνική και εκπαιδευτική υποστήριξη. Αξιοποιεί τις αρχές της ανοικτής και εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής μάθησης, η οποία ως παιδαγωγική μέθοδος δε βασίζεται στην «πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία», αλλά δίνει τη δυνατότητα στον/στη εκπαιδευόμενο/εκπαιδευόμενη να ακολουθεί το δικό του/της ρυθμό μάθησης, λαμβάνοντας  εξατομικευμένη ανατροφοδότηση.
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες μετά την εγγραφή τους στο Πρόγραμμα, αποκτούν κωδικούς πρόσβασης σε πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, στην οποία βρίσκεται αναρτημένο το επιμορφωτικό υλικό του Προγράμματος κατανεμημένο ανά εβδομάδα μελέτης.
Το επιμορφωτικό υλικό κάθε Διδακτικής Ενότητας περιλαμβάνει παρουσίαση του/της διδάσκοντα/διδάσκουσας, ξενόγλωσσα και ελληνόγλωσσα άρθρα, πολυμεσικό υλικό, προτεινόμενη βιβλιογραφία, και ασκήσεις αξιολόγησης.
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες, αφού ολοκληρώσουν τη μελέτη της εκάστοτε Διδακτικής Ενότητας, υποβάλουν ηλεκτρονικά, σχετικό τεστ αξιολόγησης (προαιρετικά σε κάποιες ενότητες). Αυτό, μπορεί να περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, σωστού/λάθους, μελέτη περίπτωσης, εκπαιδευτικό παιχνίδι ή ανάρτηση μικρής απάντησης όπου οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα διατυπώσουν την άποψή τους.


Μέθοδος Αξιολόγησης

Διάρκεια: 25 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
Η αξιολόγηση, θα αφορά στο σύνολο των Θεματικών Ενοτήτων και θα πραγματοποιηθεί με δύο εναλλακτικές μεθόδους:
Η πρώτη μέθοδος: οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να μετέχουν σε online τεστ πολλαπλής επιλογής (multiple choice), με την ολοκλήρωση του συνόλου των Διδακτικών Ενοτήτων.
Η δεύτερη μέθοδος: οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να εκπονήσουν και να καταθέσουν ως τελική εργασία μία μικροδιδασκαλία σε θέμα ενδιαφέροντός τους που σχετίζεται με τις διδακτικές ενότητες που προηγήθηκαν. Παρέχεται πλήρης υποστήριξη στους/στις εκπαιδευόμενους/εκπαιδευόμενες από υπεύθυνο εισηγητή/εισηγήτρια, τόσο κατά τη διάρκεια των διδακτικών ενοτήτων όσο και κατά την εκπόνηση της τελικής εργασίας, μέσω ηλεκτρονικού συστήματος επικοινωνίας για την επίλυση αποριών σχετιζόμενων με τις θεματικές ενότητες, τις ασκήσεις αξιολόγησης ή την τελική εργασία.
Το Πρόγραμμα θεωρείται επιτυχώς ολοκληρωμένο, όταν οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες βαθμολογηθούν με βαθμό ίσο ή μεγαλύτερο του 50% στη μέθοδο που θα επιλέξουν προς αξιολόγηση.


Τέλη Συμμετοχής

    • Κόστος Εγγραφής: 70€
    •    Αποπληρωμή έως 8 δόσεις

    • Δόσεις από: 21€ το μήνα

  • 270€ Αναπληρωτές, ωρομίσθιοι και μόνιμοι εκπαιδευτικοί
  • 240€ Άνεργοι, ΑΜΕΑ και Πολύτεκνοι εκπαιδευόμενοι
  • 240€ Προπτυχιακοί/μεταπτυχιακοί φοιτητές, υποψήφιοι διδάκτορες του Πανεπιστημίου Πατρών
  • 255€ Ομαδική εγγραφή επιμορφούμενων (6 άτομα και άνω με ταυτόχρονη εγγραφή)
  • 270€ Κάτοχοι Κάρτας Νέων (15%)
  • 290€ Εφάπαξ καταβολή τελών
  • 290€ Επιμορφούμενοι του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Πατρών
  • 320€ Αρχικά τέλη συμμετοχής

1η Θεματική Ενότητα: ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Δ.Ε. 1: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση - Συνεργατικές Στρατηγικές
Εισηγητής: Νικόλαος Μάνεσης
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά της Συνεργατικής Μάθησης
  • Κατανοήσουν τη συμβολή της Συνεργατικής Μάθησης στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • Αξιοποιούν Συνεργατικές Τεχνικές στην ομάδα
  • Εφαρμόζουν τη Συνεργατική Μάθηση στη διδακτική πράξη
  • Διαχειρίζονται ζητήματα που απορρέουν από την οργάνωση ενός αποκεντρωμένου-συνεργατικού περιβάλλοντος μάθησης.
Περιεχόμενο:
  • Η λειτουργική ομάδα μαθητών/μαθητριών
  • Ρόλος εκπαιδευτικού και μαθητών/μαθητριών
  • Συνεργατική Μάθηση
  • Συνεργατικές Στρατηγικές
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται (προαιρετικά) να οργανώσουν μια διδακτική δραστηριότητα, αξιοποιώντας κάποια συνεργατική στρατηγική.
Δ.Ε. 2: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση- Διδακτικά Σενάρια
Εισηγητές: Νικόλαος Μάνεσης – Ελισάβετ Βλάχου
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Γνωρίσουν εκπαιδευτικό υλικό για τη Διαπολιτισμική τάξη
  • Χρησιμοποιούν τη διαθεματική προσέγγιση στη δημιουργία διδακτικών σεναρίων
  • Οργανώνουν σχέδια Συνεργατικής Έρευνας (projects)
  • Αξιοποιούν έργα Τέχνης στη διδασκαλία
 
Περιεχόμενο:
  • Διαπολιτισμική Επικοινωνία στη σχολική τάξη
  • Διαθεματική προσέγγιση στη Διαπολιτισμική τάξη
  • Μέθοδος projects
  • Έργα τέχνης και Ετερότητα
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενεςκαλούνται να συμμετάσχουν σε οργάνωση διδακτικών σεναρίων στο E-class.
Δ.Ε. 3: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση - Καλές Πρακτικές
Εισηγήτρια: Ελισάβετ Βλάχου
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Γνωρίσουν την έννοια και τις βασικές αρχές των Καλών Πρακτικών στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.
  • Γνωρίσουν διδακτικές προσεγγίσεις που μπορούν να αναπτυχθούν στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.
  • Κατανοήσουν το νέο ρόλο του εκπαιδευτικού στις μικτές τάξεις
  • Διακρίνουν πρακτικές της διαφοροποίησης της διδασκαλίας ανάλογα με τους τρόπους μάθησης των εκπαιδευόμενων.
  • Εντοπίσουν παραδείγματα Καλών Πρακτικών.
  • Οργανώσουν και να προτείνουν Καλές Πρακτικές στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.
  • Αναγνωρίσουν την αξία της ύπαρξης κοινωνικό-πολιτισμικής Ετερότητας για την προώθηση της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης.
 
Περιεχόμενο:
  • Διδακτικές προσεγγίσεις και Καλές Πρακτικές στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
  • Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των εκπαιδευόμενων
  • Πολιτισμικά ευαίσθητη διδασκαλία
  • Διδακτική και ανάπτυξη διαπολιτισμικής συνείδησης στη σχολική τάξη
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.
Δ.Ε. 4: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Ανθρώπινα Δικαιώματα
Εισηγητής: Γεώργιος Νικολάου
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Γνωρίσουν τη σύγχρονη πολυπολιτισμική πραγματικότητα
  • Κατανοήσουν την πολυπλοκότητατων σύγχρονων κοινωνιών
  • Αξιοποιήσουν την πολυπλοκότητατων σύγχρονων κοινωνιών στη σχολική πράξη
  • Πληροφορηθούν την ιστορική διαδρομή και την επίδραση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στη διαμόρφωση των σύγχρονων κοινωνιών
  • Αποφύγουν μηχανισμούς αποκλεισμού ατόμων με διαφορετικό κοινωνικο-πολιτισμικό υπόβαθρο
  • Γνωρίσουν τρόπους προσέγγισηςτων Ανθρώπινων Δικαιωμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία
 
Περιεχόμενο:
  • Το νέο περιβάλλον – Κοινωνικοί μετασχηματισμοί
  • Θεωρίες τηςΕτερότητας – Η έννοια της «Ταυτότητας» και της «Διαφοράς» 
  • Η διαχείριση της Ετερότητας
  • Διαπολιτισμική επικοινωνία
  • Βία – Σχολικός εκφοβισμός και Εθνοπολιτισμική Ετερότητα
  • Ανθρώπινα Δικαιώματα – Οι σημαντικότεροι ιστορικοί σταθμοί
  • Η εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα
  • Ρατσισμός – Είδη ρατσισμού (φυλετικός, κοινωνικός, εκπαιδευτικός κτλ.)
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.
Δ.Ε. 5: Η έκφραση της συλλογικής ανθρώπινης Μουσικότητας εντός της σχολικής τάξης. Θεωρητική Προσέγγιση και Διδακτικές Πρακτικές στο πλαίσιο της Συμπερίληψης
Εισηγήτρια: Μητρογιάννη Ευαγγελία
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Αναγνωρίζουν τα δομικά στοιχεία τα οποία συνιστούν την ανθρώπινη μουσικότητα.
  • Αναγνωρίζουν την ανθρώπινη Μουσικότητα στο πλαίσιο της κοινωνίας.
  • Αναγνωρίζουν την ανθρώπινη μουσικότητα στο πλαίσιο της σχολικής τάξης.
  • Αναδεικνύουν την ανθρώπινη μουσικότητα στο πλαίσιο της συμπερίληψης μέσα από πρακτικές τεχνικές της μουσικής διδασκαλίας.
 
Περιεχόμενο:
  • Η ανθρώπινη μουσικότητα στον Τομέα της Ανθρωπολογίας της Μουσικής.
  • Η ανθρώπινη μουσικότητα μέσα από τις Νευροεπιστήμες.
  • Η έκφραση της ανθρώπινης μουσικότητας στη σχολική τάξη.
  • Παραδείγματα – Εφαρμογές ανάδειξης της συλλογικής ανθρώπινης μουσικότητας στη σχολική τάξη στο πλαίσιο της συμπερίληψης.
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται (προαιρετικά) να συμμετάσχουν σε ανοικτού και κλειστού τύπου τεστ κατανόησης θεωρητικού πλαισίου και συγγραφής ή βιντεοσκόπησης  μια μικρο-δραστηριότητας.
Δ.Ε. 6: Διαπολιτισμική Επικοινωνία και Παραστατικές Τέχνες
Εισηγήτρια: Μαρία -Μάρω Γαλάνη
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Γνωρίσουν τεχνικές Παραστατικών Τεχνών
  • Κατανοήσουν τη λειτουργία, τις μορφές και τα μέσα των Παραστατικών Τεχνών στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής
  • Κατανοήσουν ότι η Τέχνη αποτελεί κατάλληλο τρόπο για να καλλιεργηθούν ώριμες Διαπολιτισμικές στάσεις και πρακτικές
  • Συλλέγουν, οργανώνουν, αναλύουν και συνθέτουν ιδέες για τη δημιουργία καλλιτεχνικών δράσεων ως παιδαγωγική, εμψυχωτική, κοινωνικο-πολιτισμική παρέμβαση
  • Αναγνωρίσουν την αξία του σεβασμού στην Ετερότητα
 
Περιεχόμενο:
  • Τεχνικές για ανάπτυξη της δημιουργικότητας και δημιουργία συνθήκης για αναγνώριση συναισθημάτων, έκφραση και επικοινωνία
  • Τεχνικές Παραστασιακών Τεχνών θεάτρου και χοροθεάτρου, παιχνίδια ρόλων, ανακριτική καρέκλα, διάδρομος συνείδησης,  θέατρο εικόνων, κινητικός αυτοσχεδιασμός, ρυθμός και χορός.
  • Σύνθεση σύνταξη και τεχνική ανάπτυξης παιδαγωγικών προγραμμάτων Παραστατικών Τεχνών στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής επικοινωνίας και εκπαίδευσης
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.
Δ.Ε. 7: Performance Writing και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Εισηγήτρια: Μαρία -Μάρω Γαλάνη
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Περιγράφουν, διακρίνουν και συγκρίνουν βασικές έννοιες που αφορούν στη δημιουργική γραφή και την Performance
  • Κατανοήσουν το PerformanceWriting ως καλλιτεχνικό και λογοτεχνικό μέσο διαλεκτικής προσέγγισης των πραγμάτων στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
  • Χρησιμοποιούν ικανοποιητικά τα εκφραστικά τους μέσα: σώμα και λόγο
  • Συλλέγουν, οργανώνουν, αναλύουν και συνθέτουν ιδέες για να δημιουργούν καλλιτεχνικά προϊόντα του PerformanceWriting στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
 
Περιεχόμενο:
  • Δημιουργική γραφή ως υποστηρικτική στη διαχείριση της Ετερότητας, τη συνύπαρξη με τον «Άλλον» και τη Διαπολιτισμική κατανόηση.
  • Συγγραφικά εγχειρήματα μαθητών: flash fiction, εσωτερικός μονόλογος, και ποιήματα (limerick, σχηματικό ποίημα, Haiku)
  • Performance Writing: από την εικόνα στη λέξη και το σώμα. Επιτελεστική ποίηση και επιτελεστικό ταχύδραμα
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.

2η Θεματική Ενότητα: ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Δ.Ε. 8: Αναπηρία και Συμπερίληψη
Εισηγητές: Κλήμης Άντζακας  - Θεώνη Μαυρόγιαννη
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Εξοικειωθούν με τις έννοιες της Αναπηρίας, των εμποδίων και της προσβασιμότητας
  • Εξοικειωθούν με τα ερμηνευτικά μοντέλα της Αναπηρίας
  • Γνωρίσουν το Αναπηρικό Κίνημα
  • Ευαισθητοποιηθούν και γνωρίσουν την έννοια της Ετερότητας όσον αφορά στους ανθρώπους με Αναπηρία.
  • Γνωρίσουν πώς ορίζεται η Ετερότητα στην Εκπαίδευση όσον αφορά μαθητές/μαθήτριες με Αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Εξοικειωθούν με την πολιτική της συμμετοχικής εκπαίδευσης – συμπερίληψης
  • Κατανοήσουν το πλαίσιο και τις εφαρμογές της προσβασιμότητας στην εκπαίδευση
  • Εξοικειωθούν με διαδικασίες και εφαρμογές προσβασιμότητας σε διαφορετικές ομάδες ανάπηρων μαθητών/μαθητριών
 
Περιεχόμενο:
  • Προσδιορισμός Διάφορων Όρων – Βασικές Έννοιες.
  • Χαρακτηριστικά μαθητών/μαθητριών με Αναπηρίες ή Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Ιστορική Αναδρομή: Η Κοινωνία και τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες.
  • Αναπηρία-Ασθένεια ή Διαφορά; Κοινωνιολογικές και Ιατρικές θεωρήσεις – Αναπηρικό κίνημα
  • Σύγχρονες τάσεις και μοντέλα εκπαίδευσης
  • Νομοθεσία και παροχές – Η ελληνική πραγματικότητα
  • Από την ξεχωριστή εκπαίδευση στην ένταξη
  • Ενσωμάτωση και Συμμετοχική Εκπαίδευση-Συμπερίληψη
  • Θεωρητικά μοντέλα και πρακτικές
 
Αξιολόγηση:
Τεστ πολλαπλών επιλογών -μικρής απάντησης –Quiz
Δ.Ε. 9: Αισθητηριακές Αναπηρίες
Εισηγητές: Κλήμης Άντζακας  - Θεώνη Μαυρόγιαννη
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Γνωρίσουν τους ορισμούς της Τύφλωσης και της Κώφωσης
  • Ορίζουν τα χαρακτηριστικά της Τύφλωσης και της Κώφωσης
  • Κατηγοριοποιούν τα αίτια της Τύφλωσης και της Κώφωσης
  • Αξιοποιούν τις υποστηρίξεις, τα είδη τεχνολογίας και τις προσαρμογές
  • Επιλέγουν τις κατάλληλες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις
 
Περιεχόμενο:
  • Ορισμοί Τύφλωσης και Κώφωσης
  • Χαρακτηριστικά Τύφλωσης και Κώφωσης
  • Αίτια Τύφλωσης και Κώφωσης
  • Υποστηρίξεις, είδη τεχνολογίας, προσαρμογές
  • Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις
 
Αξιολόγηση:
Τεστ πολλαπλών επιλογών -μικρής απάντησης - Quiz
Δ.Ε. 10: Νοητική Αναπηρία & Αυτισμός
Εισηγητές: Κλήμης Άντζακας  - Θεώνη Μαυρόγιαννη
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Εξοικειωθούν με την ορολογία και τους ορισμούς της Νοητικής Αναπηρίας και του Αυτισμού
  • Γνωρίσουν τις ομάδες ταξινόμησης με βάση το βαθμό σοβαρότητας των δυσκολιών τους
  • Γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά της Νοητικής Αναπηρίας και του Αυτισμού
  • Ενημερωθούν για τα αίτια και τα μοντέλα ερμηνείας
  • Γνωρίσουν το κλινικό προφίλ παιδιών με Νοητική Αναπηρία ή Αυτισμό
  • Γνωρίσουν τρόπους συνεργασίας γονέων-εκπαιδευτικών-διαγνωστικών δομών
  • Επιλέγουν στρατηγικές εκπαιδευτικής παρέμβασης
 
Περιεχόμενο:
  • Όροι και ορισμοί της Νοητικής Αναπηρίας και του Αυτισμού
  • Ταξινόμηση
  • Χαρακτηριστικά
  • Αίτια και μοντέλα ερμηνείας
  • Κλινικό προφίλ
  • Συνεργασία εκπαιδευτικών-γονέων-ειδικών
  • Στρατηγικές εκπαιδευτικής παρέμβασης
 
Αξιολόγηση:
Τεστ πολλαπλών επιλογών -μικρής απάντησης –Quiz
Δ.Ε. 11: Από την ακοή στην ακρόαση.Η Μουσική ως εργαλείο ενίσχυσης της ακουστικής συγκέντρωσης στο πλαίσιο της Ετερότητας, μέσα από μια πολυαισθητηριακή προσέγγιση
Εισηγήτρια: Μητρογιάννη Ευαγγελία
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Αναγνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ ακοής και ακρόασης σύμφωνα με τη Μουσικολογία.
  • Αξιοποιούν συνδυαστικά μέσω της Μουσικής τις βασικές δεξιότητες του ανθρώπου σύμφωνα με τη Βιοπαιδαγωγική Επιστήμη.
  • Δομούν ένα σενάριο διδασκαλίας πολυαισθητηριακής προσέγγισης με στόχο την ακουστική συγκέντρωση μέσω της Μουσικής.
  • Να αξιολογούν τα αποτελέσματα της παρέμβασής τους μέσα από ρουμπρίκες και κλίμακες ελέγχου.
 
Περιεχόμενο:
  • Το αυτί, η ακοή και η ακρόαση σύμφωνα με τη Μουσική Ακουστική.
  • Η ακροαστική συγκέντρωση του εγκεφάλου σύμφωνα με τις Νευροεπιστήμες. Η ενεργητική μουσική ακρόαση.
  • Η μουσική ως «ομπρέλα» των τεσσάρων βασικών δεξιοτήτων του ανθρώπου σύμφωνα με τη Βιοπαιδαγωγική Επιστήμη.
  • Παράδειγμα εφαρμογής από την ακοή στην ακρόαση με αφορμή το έργο «Ο κούκος στο δάσος» του Γάλλου συνθέτη, Καμίγ Σεν - Σανς.
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται (προαιρετικά) να συμμετάσχουν σε ανοικτού και κλειστού τύπου τεστ κατανόησης θεωρητικού πλαισίου και συγγραφής ή βιντεοσκόπησης ενός μικρο-σεναρίου.

3η Θεματική Ενότητα: ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΙΝΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

Δ.Ε. 12: Δημιουργικός Χορός και Ειδική Αγωγή: Χοροθέατρο για μαθητές με Απώλεια Ακοής
Εισηγήτρια: Μαρία -Μάρω Γαλάνη
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Περιγράφουν και διακρίνουν τα είδη και τις κατηγορίες Αναπηρίας: κινητικές - σωματικές, αισθητηριακές, νοητικές, γνωστικές και συναισθηματικές
  • Διευρύνουν τη σχέση τους με το χώρο (θέση στο χώρο, σχήμα του σώματος και της κίνησης, προσανατολισμός) και το χρόνο (ρυθμός, ταχύτητα, διάρκεια)
  • Αναπτύξουν την κινητική δημιουργικότητά τους
  • Επιλύουν προβλήματα
  • Εκφράζουν τις ιδέες και τα συναισθήματά τους με το σώμα
  • Να μπορούν να συλλέγουν, οργανώνουν, αναλύουν και συνθέτουν ιδέες και γνώσεις, για να δημιουργούν σχέδια εργασίας στο πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής
 
Περιεχόμενο:
  • Άτομα με Ειδικές Ανάγκες. Εννοιολογική αποσαφήνιση και είδη Αναπηρίας.
  • Εισαγωγή στη Νοητική Υστέρηση, ταξινόμηση, χαρακτηριστικά γνωρίσματα.Εκπαίδευση Ατόμων με Νοητική Υστέρηση
  • Δημιουργικός χορός. Σύστημα RudolfLaban
α) Δύναμη / Βάρος (weight): Ελαφρύ –βαρύ/δυνατό (light –strong). β) Χώρος (space): Άμεσος –έμμεσος (direct –indirect)
γ) Χρόνος (time): Σύντομος –παρατεταμένος (quick –sustained)
δ) Ροή (flow): Ελεύθερη –κρατημένη (free –bound).
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.
Δ.Ε. 13: Ειδική Αγωγή: Θεατρικό Παιχνίδι, Τεχνικές Θεάτρου
Εισηγήτρια: Μαρία -Μάρω Γαλάνη
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Περιγράφουν, διακρίνουν και συγκρίνουν βασικές έννοιες που αφορούν στο Θεατρικό Παιχνίδι, το Θέατρο και το Χοροθέατρο στην Εκπαίδευση.
  • Γνωρίσουν τις κατάλληλες Θεατρικές Τεχνικές, έτσι όπως αυτές έχουν υιοθετηθεί από το εκπαιδευτικό δράμα για μαθητές/μαθήτριες με ελαφριά και μέτρια Νοητική Υστέρηση.
  • Αναγνωρίζουν την τεχνική ανάπτυξης του Χοροθεάτρου, για μαθητές/μαθήτριεςμε απώλεια ακοής.
 
Περιεχόμενο:
  • Θεατρικό Παιχνίδι και δραματοποιήσεις σε μαθητές/μαθήτριες με ελαφριά και μέτρια ΝοητικήΥυστέρηση στη σχολική τάξη.
  • Βασικά χαρακτηριστικά, φάσεις ανάπτυξης του Θεατρικού Παιχνιδιού.
  • Δραματική ανάγνωση, φωνή και ορθοφωνία.
  • Η πρόσληψη της Μουσικής από τα άτομα με απώλεια ακοής.
  • Η προσέγγιση Carl Orff στην Ειδική Μουσική Παιδαγωγική για μαθητές με προβλήματα ακοής.
  • Εφαρμογή του χοροθεάτρου σε κωφούς και βαρήκοους μαθητές.
  • Τεχνικές Θεατρικού Παιχνιδιού και δημιουργικού χορού: αυτοσχεδιασμός, δομική ανάλυση της κίνησης Laban, contact improvisation.
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.
Δ.Ε. 14: Χοροθεραπεία: Χοροκινητική Ψυχοθεραπεία με παιδιά και νέους με Αυτισμό
Εισηγήτρια: Σοφία Φ. Δρούμπαλη
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
 Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Γνωρίσουν την αποτελεσματικότητα της Χοροκινητικής Ψυχοθεραπείας ως μορφή ψυχοθεραπείας μέσω Τεχνών
  • Κατανοήσουν τον τρόπο εφαρμογής της Χοροκινητικής Ψυχοθεραπείας σε παιδιά και νέους με Αυτισμό
  • Γνωρίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά του Αυτισμού
  • Έρθουν σε επαφή με τεχνικές μη λεκτικής/σωματικής επικοινωνίας και συναισθηματικής συνδιαλλαγής
  • Κατανοήσουν το ρόλο της κίνησης στις σχέσεις για παιδιά και εφήβους με Αυτισμό
  • Ευαισθητοποιηθούν για την αξία της Τέχνης του χορού ως μέσο προώθησης της Ετερότητας των Ατόμων με Αναπηρία
  • Αξιοποιήσουν το project “SpeakingBodies”
 
Περιεχόμενο:
  • Εισαγωγή στη Χοροκινητική Ψυχοθεραπεία για παιδιά και εφήβους με Αυτισμό
  • Ο ρόλος της κίνησης στις σχέσεις για παιδιά και εφήβους με Αυτισμό
  • Κλινικές περιπτώσεις
  • To project ‘SpeakingBodies’, εξειδικευμένο εκπαιδευτικό χορευτικό πρόγραμμα για παιδιά και εφήβους με Αυτισμό
  • Παρουσίαση Art-Video από το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.
Δ.Ε. 15: Δραματική Τέχνη και Ετερότητα με αφορμή το παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν: Ο μολυβένιος στρατιώτης
Εισηγήτρια: Μαρία Σπυροπούλου
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • γνωρίσουν το ρόλο του Θεάτρου και τη συμβολή του στην καλλιέργεια της Διαπολιτισμικότητας
  • αξιοποιήσουν τη δυνατότητα του Θεάτρου για να αποτελέσουν τα παιδιά μέλη μιας θεατρικής ομάδας
  • γνωρίσουν τον Augusto Boal και το «Θέατρο του Καταπιεσμένου»
  • γνωρίσουν το Θέατρο στην Εκπαίδευση
  • γνωρίσουν το Διαπολιτισμικό Θέατρο
  • γνωρίσουν τα εργαλεία της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση
  • γνωρίσουν τις Τεχνικές της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση
 
Περιεχόμενο:
  • Η Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση
  • Θέατρο και Διαπολιτισμικότητα
  • AugustoBoal: «Το Θέατρο του Καταπιεσμένου»
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται (προαιρετικά) να συγγράψουν/προτείνουν ένα Διδακτικό Σενάριο (διάρκειας 1 διδακτικής ώρας), αξιοποιώντας τις τεχνικές της Δραματικής Τέχνης στην εκπαίδευση σε ένα διδακτικό αντικείμενο της επιλογής τους και της επιστημονικής τους ειδικότητας, με θεματικό τίτλο: «Εγώ, ο «Άλλος», ο διαφορετικός» και υπότιτλο το μαθησιακό αντικείμενο και τη συγκεκριμένη Διδακτική Ενότητα της προτίμησής τους (300 -600 λέξεις).
Δ.Ε. 16: Δραματοποίηση παραμυθιού: Από τη διερεύνηση στη θεατρική έκφραση ως παιδαγωγική διαδικασία
Εισηγήτρια: Μαρία Α. Σπυροπούλου
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • γνωρίσουν τη λειτουργία και τη θεατρικότητα της Δραματοποίησης
  • συνειδητοποιήσουν τις διάφορες λειτουργίες της κίνησης και τη δυναμική συνύπαρξη της κινητικότητας με την παραστατικότητα
  • ισχυροποιήσουν τη συνεργασία τους με τους άλλους και να μπουν στη θέση του «άλλου»
  • διευρύνουν το πεδίο της γλώσσας και ταυτόχρονα να συνδέσουν τη γλωσσική με την Παραστατική έκφραση
  • να διευρύνουν τη γνωριμία με τον «εαυτό» τους και με τον «άλλο»
  • γνωρίσουν τα στάδια της Δραματοποίησης
  • γνωρίσουν τεχνικές Δραματοποίησης
 Περιεχόμενο:
  • Η Δραματοποίηση ως παιδαγωγική διαδικασία
  • Βασικές αρχές της Δραματοποίησης
  • Ανάλυση των στοιχείων της Δραματοποίησης
 Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται(προαιρετικά)να αναπτύξουν ένα επί χάρτου σχέδιο δραματοποίησης, δάρκειας 1 διδακτικής ώρας, αξιοποιώντας τις βασικές αρχές και τα στοιχεία Δραματοποίησης στο πλαίσιο της παιδαγωγικής διαδικασίας σε ένα απόσπασμα παραμυθιού της προτίμησής τους – λαϊκό ή λογοτεχνικό – με γενικό τίτλο: «Δραματοποιώντας ένα απόσπασμα παραμυθιού»  και υπότιτλο τον τίτλο του παραμυθιού της επιλογής τους. (400 -600 λέξεις)
Δ.Ε. 17: Performance, Σύνθεση και Δημιουργία
Εισηγήτρια: Μαρία -Μάρω Γαλάνη
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Συγκρίνουν τους προσωπικούς προβληματισμούς σχετικά με τη σύσταση μιας προσωπικής δημιουργικής αισθαντικής μεθοδολογίας για την κατασκευή Performance με προτεινόμενα μεθοδολογικά βήματα
  • Αναλύουν και να συνθέτουν δεδομένα.
 
Περιεχόμενο:
  • Oι Φιλοσοφικές και οι Αισθητικές Θεωρίες, οι οποίες διαμορφώνουν την αισθητική προοπτική στην Performance
  • Ατομική και ομαδική καλλιτεχνική πρακτική
  • Έμπνευση
  • Ζητήματα παραστατικής φύσης
  • Μεθοδολογικά βήματα της κατασκευής
 
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.

4η Θεματική Ενότητα: ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ: ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΟΧΗΜΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Δ.Ε. 18: Βιολογικό και Κοινωνικό Φύλο
Εισηγητής: Νικόλαος Μάνεσης
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Γνωρίσουν τις θεωρίες για τις διαφορές των Φύλων
  • Γνωρίσουν τα κινήματα που σχετίζονται με το «γυναικείο» ζήτημα
  • Αναγνωρίσουν τη διάκριση Βιολογικού και Κοινωνικού Φύλου
  • Γνωρίσουν το νομοθετικό πλαίσιο για την Ισότητα των Φύλων
  • Κατανοήσουν την αξία της Ισοτιμίας των Φύλων
  • Οργανώνουν παρεμβάσεις για την καταπολέμηση των διακρίσεων
 
Περιεχόμενο:
  • Βιολογικό και Κοινωνικό Φύλο
  • Θεωρίες για τις διαφορές των Φύλων
  • Το νομοθετικό πλαίσιο για την Ισότητα των Φύλων
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται (προαιρετικά) να συμμετάσχουν σε μικρή μελέτη περίπτωσης στο E-class.
Δ.Ε. 19: Στερεότυπα και Προκαταλήψεις για το Φύλο
Εισηγητής: Νικόλαος Μάνεσης
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Γνωρίσουν το ρόλο της οικογένειας και του σχολείου στη δημιουργία στερεότυπων
  • Γνωρίσουν το νομοθετικό πλαίσιο για την Ισότητα των Φύλων
  • Διακρίνουν τα στερεότυπα από τις προκαταλήψεις
  • Κατανοήσουν τη λειτουργία των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων για το Φύλο στην κοινωνική και οικονομική ζωή
  • Προβληματιστούν για το φαινόμενο της «γυάλινης οροφής».
  • Αναγνωρίσουν την αξία της Ισοτιμίας των Φύλων
  • Ευαισθητοποιηθούν για την αξία της συμφιλίωσης επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής
 
Περιεχόμενο:
  • Στερεότυπα και προκαταλήψεις
  • Ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου στη δημιουργία στερεοτύπων
  • Ανδρικοί και Γυναικείοι ρόλοι
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.
Δ.Ε. 20: Έμφυλες Αναπαραστάσεις Λόγου στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών
Εισηγητής: Χρήστος Αλεξόπουλος
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Γνωρίζουν την έννοια των Κοινωνικών Αναπαραστάσεων, μέρος των οποίων αποτελούν κι οι Έμφυλες
  • Κατανοήσουν τον όρο της Έμφυλης Ταυτότητας
  • Διακρίνουν τα στερεότυπα των δύο φύλων από τις παραδοσιακές Έμφυλες Αναπαραστάσεις
  • Αναγνωρίσουν την αξία της Ισοτιμίας των Φύλων
  • Κατανοήσουν την αλληλεπίδραση γλώσσας και κοινωνίας στη δόμηση των Έμφυλων Αναπαραστάσεων
  • Προβληματιστούν σχετικά με την υπάρχουσα Έμφυληιδεολογία και τους ρόλους των δύο φύλων στο δημόσιο και ιδιωτικό πεδίο δράσης
  • Διακρίνουν το Επίσημο από το Κρυφό Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του σχολείου
  • Εντοπίζουν τις Έμφυλες Αναπαραστάσεις στα σχολικά εγχειρίδια και να αναγνωρίζουν το είδος τους
  • Κατανοήσουν την επίδραση των ΈμφυλωνΑναπαραστάσεων των σχολικών εγχειριδίων στην κοινωνική και οικονομική ζωή των ατόμων
 
Περιεχόμενο:
  • Βιολογικό και Κοινωνικό φύλο
  • Ρόλοι των δύο Φύλων
  • Έμφυλη ιδεολογία και ταυτότητα
  • Έμφυλες Αναπαραστάσεις και σχολικά εγχειρίδια
  • Επίσημο και Κρυφό Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του σχολείου
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.
Δ.Ε. 21: Ηλικία και Έμφυλα Στερεότυπα
Εισηγητές: Βασιλική Αδάμου
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • αναγνωρίσουν τις διακρίσεις μεταξύ των Φύλων στην οικογενειακή και επαγγελματική ζωή σε σχέση και με την ηλικία
  • αναγνωρίζουν τα κυρίαρχα συναισθήματα στις διάφορες φάσεις της ζωής του ανθρώπου
  • κατανοήσουν τη λειτουργία των στερεοτύπων και προκαταλήψεων σε θέματα ηλικίας, σε θεατρικά κείμενα και φωτογραφικό υλικό,
  • ευαισθητοποιηθούν για την αξία της κάθε ηλικίας
 
Περιεχόμενο:
  • Το θεατρικό μονόλογο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ «Όπως σας αρέσει», όπου παρουσιάζονται οι εφτά ηλικίες του ανθρώπου και σύνδεση με τα 8 ψυχοκοινωνικά στάδια, του Erik Erikson, όπου σε κάθε ένα ερχόμαστε αντιμέτωποι με διαφορετικά σημαντικά γεγονότα και κυρίαρχα συναισθήματα
  • Η σκάλα της ζωής του άνδρα και της γυναίκας -σκίτσο του 1950-
  • Φωτογραφίες από το χθες και το σήμερα
  • Συνεντεύξεις σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας από το οικείο περιβάλλον
 
Αξιολόγηση:Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτοαξιολόγησης στο E-class.
Δ.Ε. 22: Φύλο και Στερεότυπα στο Θέατρο, τον Κινηματογράφο και την Ποπ Κουλτούρα
Εισηγητής: Βασιλική Αδάμου
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • αναγνωρίσουν μη συμπεριληπτικές συμπεριφορές σε κείμενα και εικόνες
  • ευαισθητοποιηθούν για τα άτομα που δέχονται προσβλητικές ή μη συμπεριληπτικές συμπεριφορές, με αποτέλεσμα να απομονώνονται από την κοινωνία
  • κατανοήσουν, να προβληματιστούν και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα Ισοτιμίας των Φύλων
  • διακρίνουν τα στερεότυπα από τις προκαταλήψεις
  • εκφράζονται με ευαισθησία απέναντι σε κάθε είδους Ετερότητα που αφορά στα Φύλα και το σεξουαλικό προσδιορισμό
 
Περιεχόμενο:
  • Σύγχρονο και κλασικό ρεπερτόριο θεατρικών κείμενων.
  • Υλικό ταινιών από τον παγκόσμιο κινηματογράφο.
  • Υλικό από σειρές και διαφημιστικές καμπάνιες στην τηλεόραση.
  • Παιχνίδι ρόλων
  • Δημιουργία διαλόγων
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να βρουν το «λάθος» μέσα από ένα ειδικά διαμορφωμένο παιχνίδι στο E-class.
Δ.Ε. 23: Ψυχαναλυτικές Προσεγγίσεις στην Ταυτότητα του Φύλου στην Τέχνη και την Εκπαίδευση
Εισηγητής: Ιωάννης Μήτρου
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Γνωρίσουν την έννοια της Εμφυλότητας μέσα από την ψυχαναλυτική εκδοχή(Κατασκευή του Φύλου)
  • Αναγνωρίζουν την έννοια της «Ρευστότητας» του Φύλου μέσα από την καλλιτεχνική δημιουργία
  • Διακρίνουν τα στερεότυπα και τη σχέση τους με το «Κοινωνικό Φαντασιακό»
  • Κατανοήσουν τη σχέση των στερεότυπων του Φύλου με τη γλώσσα και το πως η εκπαιδευτική διαδικασία επηρεάζεται από αυτά
  • Εισαχθούν σε γλωσσικά παιχνίδια
  • Προσεγγίζουν βιωματικά την Εμφυλότητα
  • Κατανοήσουν την παιδαγωγική μεθοδολογία για τη Ετερότητα
 
Περιεχόμενο:
  • Κοινωνικό και Βιολογικό Φύλο με ψυχαναλυτικούς όρους
  • Στερεότυπα και «Κοινωνικό Φαντασιακό»
  • Τέχνη ως όχημα για την αναμόρφωση της παιδαγωγικής διαδικασίας
  • Συμβολικό(γλώσσα) και κοινωνική δράση για την Εμφυλότητα
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.

5η Θεματική Ενότητα: ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ

Δ.Ε. 24: Κατανόηση των ΛΟΑΤΚΙ+ ταυτοτήτων
Εισηγήτρια: Σκαρπίδου Έλενα
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Κατανοήσουν τους παράγοντες του ακρωνυμίου ΛΟΑΤΚΙ+, όπως επίσης και τις βασικές έννοιες του ερωτικού/σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας, έκφρασης και χαρακτηριστικών φύλου
  • Περιγράφουν την ΛΟΑΤΚΙ+ ορολογία και να την εφαρμόζουν τόσο κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης όσο και στην εργασία τους
  • Ευαισθητοποιηθούν για τις προσβλητικές ή μη συμπεριληπτικές συμπεριφορές, που δέχονται τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα
  • Χρησιμοποιούν μη κακοποιητική/προσβλητική και απαλλαγμένη από διακρίσεις γλώσσα, όταν αναφέρονται σε άτομα/ζητήματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας ή όταν επικοινωνούν απευθείας με ΛΟΑΤΚΙ+ μαθήτριες/-ές, σεβόμενες/-οι έτσι τα Ανθρώπινα Δικαιώματά τους και χτίζοντας σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους
  • Νοιώθουν άνετα να διδάξουν ζητήματα που αφορούν στην ποικιλομορφία του Φύλου και της Σεξουαλικότητας στο πλαίσιο της Συμπεριληπτικής-Ολοκληρωμένης Σεξουαλικής Εκπαίδευσης (ΣΟΣΕ)
Περιεχόμενο:
  • Η ΣΟΣΕ ως πεδίο ευαισθητοποίησης και καλλιέργειας του σεβασμού των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων
  • Ορολογία των ΛΟΑΤΚΙ+ ταυτοτήτων
  • Επισημάνσεις για τη χρήση συμπεριληπτικής γλώσσας
  • Το σώμα ως πεδίο εξουσίας - Σύντομη ιστορική αναδρομή της παθολογιοποίησης των ΛΟΑΤΚΙ+ ταυτοτήτων
  • ΛΟΑΤΚΙ+ σύμβολα
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.
Δ.Ε. 25: Η γραφή ως μέσο αποδόμησης και αμφισβήτησης της Ετεροκανονικότητας
Εισηγήτρια: Σκαρπίδου Έλενα
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Αναγνωρίζουν ετεροκανονικές στάσεις και συμπεριφορές
  • Κατανοούν πώς η Ετεροκανονικότητα επιδρά στη διδασκαλία τους
  • Κατανοούν την ανάγκη για διαρκή αμφισβήτησητων ιδεών και αξιών τους
  • Χρησιμοποιούν την ενδοσκοπική γραφή για τη διερεύνηση των ετεροκανονικών αντιλήψεων στις/στους μαθήτριες/-ές
  • Χρησιμοποιούν λογοτεχνικά και άλλα κείμενα ως αφόρμηση για συζήτηση θεμάτων που σχετίζονται με την Ετεροκανονικότητα
 
Περιεχόμενο:
  • Ανάλυση της έννοιας της Ετεροκανονικότητας
  • Συνέπειες της Ετεροκανονικότητας
  • Ανάλυση της έννοιας της Σχεσιακής Υπευθυνότητας
  • Ενδοσκοπική γραφή
  • Βιογραφίες ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.
Δ.Ε. 26: Αξιοποίηση Τεχνικών Θεάτρου για την αντιμετώπιση της ομο/τρανς/αμφι/ιντερφοβίας
Εισηγήτρια: Σκαρπίδου Έλενα
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Γνωρίζουν τις μορφές εκδήλωσης της ομο/τρανς/αμφι/ιντερφοβίας
  • Κατανοούν τις επιπτώσεις της ομο/τρανς/αμφι/ιντερφοβίας
  • Αξιοποιούν τις Τεχνικές Θεάτρου για την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και τη διδασκαλία αμφιλεγόμενων ζητημάτων
  • Πειραματίζονται με εφαρμογές Τεχνικών Θεάτρου στην τάξη
  • Αξιοποιούν τις Τεχνικές Θεάτρου για να επιλύουν συγκρούσεις, που προκύπτουν στις σχέσεις μεταξύ μαθητριών/-ών εξ αιτίας της ομο/τρανς/αμφι/ιντερφοβίας
  • Εμπλουτίζουν τη μαθησιακή διαδικασία με Τεχνικές Θεάτρου
 
Περιεχόμενο:
  • Ομο/τρανς/αμφι/ιντερφοβία: μορφές και επιπτώσεις
  • Εσωτερικευμένη ομο/τρανς/αμφι/ιντερφοβία
  • Σενάρια - Μαρτυρίες
  • Σύνδεση των Τεχνικών Θεάτρου με τα ζητήματα που προκύπτουν εξ αιτίας της ομο/τρανς/αμφι/ιντερφοβίας στο σχολικό περιβάλλον
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.
Δ.Ε. 27: Queer Παιδαγωγική και Τέχνη
Εισηγητρία: Σκαρπίδου Έλενα
Διάρκεια: 15 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης
 
Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες θα είναι σε θέση να:
  • Χρησιμοποιούν την Queer Τέχνη για να καλλιεργούν τη συμπερίληψη
  • Διευρύνουν τα όρια του Φύλου μέσα από την Queer Τέχνη
  • Να συμβάλλουν στην άρση του κοινωνικού αποκλεισμού ως αποτέλεσμα των στερεοτύπων για τις ΛΟΑΤΚΙ+ ταυτότητες
 
Περιεχόμενο:
  • Κοινωνικός αποκλεισμός και ΛΟΑΤΚΙ+ ταυτότητες
  • Queer καλλλιτέχνιδες/-ες
  • Queering Education
  • Πρακτικές ανάγνωσης και ερμηνείας της εικόνας
 
Αξιολόγηση:
Οι εκπαιδευόμενοι/εκπαιδευόμενες καλούνται να συμμετάσχουν σε κριτήριο αυτό-αξιολόγησης στο E-class.
top

Αδειοδοτημένος Φορέας Γ.Γ.Δ.Β.Μ του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων

Αρ.Αδείας 2101371

Γ.Ε.ΜΗ. 036250416000

2023©Interaccess.All rights reserved.