Το Πανεπιστήμιο Πατρών σε συνεργασία με το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Interaccess, του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κουτσαντώνη, υλοποιεί Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης διάρκειας 9 μηνών και 400 ωρών, με τίτλο: «Περιβάλλον, Βιωσιμότητα και Αειφόρος ανάπτυξη: Εφαρμογές στην Εκπαίδευση».».
Ο Επιστημονικός Υπεύθυνος του Προγράμματος είναι ο κύριος Αλέξανδρος Κατσαούνης, Καθηγητής του Τμήματος Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών. Οι συμμετέχοντες με την επιτυχή ολοκλήρωση του Προγράμματος λαμβάνουν 16,5 ECTS και τη μέγιστη μοριοδότηση στις προσλήψεις εκπαιδευτικών. Παράλληλα, αποκτούν γνώση και κατάρτιση σε θέματα που αφορούν στα Περιβαλλοντικά Προβλήματα, τη Διαχείριση των Φυσικών Πόρων, τη Βιωσιμότητα, την Κυκλική Οικονομία και την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Αγωγή, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, τα οποία έχουν ενταχθεί τα τελευταία χρόνια στα προγράμματα σπουδών Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων όλης της χώρας.
Aναπληρωτές, υποψήφιους και εν ενεργεία εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαφόρων ειδικοτήτων,
Aποφοίτους Παιδαγωγικών/καθηγητικών Τμημάτων,
Προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, πτυχιούχους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πολυτεχνικών και Θετικών Επιστημών,
Εκπαιδευτές προγραμμάτων δια βίου μάθησης,
Εκπαιδευτικό προσωπικό Ιδιωτικής Εκπαίδευσης,
Εκπαιδευτές Ιδιωτικών και Δημοσίων ΙΕΚ, αποφοίτους ΙΕΚ
Σκοπός Προγράμματος
Eπιδιώκει τη συστηματική έρευνα στο πεδίο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με βασικό στόχο την καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, την παραγωγή νέων ιδεών και την ανάπτυξη καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων και τεχνικών. Αποσκοπεί στην παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας , σε στελέχη της εκπαίδευσης, σε πτυχιούχους Τμημάτων, που θα καταπιαστούν με τη διδασκαλία (Παιδαγωγικά Τμήματα, Τμήματα Νηπιαγωγών, Σχολές Κοινωνικών Σπουδών, Σχολές Πολυτεχνικών και Θετικών Επιστημών, Σχολές Οικονομίας και Διοίκησης, κ.ά.) και σε όποιον ενδιαφέρεται, να επιμορφωθεί σε θέματα αντίστοιχου περιεχομένου.
Οι ενδιαφερόμενοι, μέσα από τη συμμετοχή τους σε αυτό το Πρόγραμμα, έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ουσιαστική επιμόρφωση σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο στην αγωγή των μαθητών όσον αφορά στα Περιβαλλοντικά Προβλήματα, τη Διαχείριση των Φυσικών Πόρων, τη Βιωσιμότητα και την Κυκλική Οικονομία. Παράλληλα, στόχο του Προγράμματος αποτελεί η κατάρτιση των συμμετεχόντων, στο σχεδιασμό και την υλοποίηση Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο των Εργαστηριών Δεξιοτήτων, τα οποία έχουν ενταχθεί τα τελευταία χρόνια στα προγράμματα σπουδών Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων όλης της χώρας.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να υλοποιούν αποτελεσματικές διδακτικές παρεμβάσεις για τη διδασκαλία εννοιών, που αφορούν στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, να γνωρίζουν το μεθοδολογικό και παιδαγωγικό πλαίσιο, να το αξιοποιούν στην παιδαγωγική διαδικασία, να σχεδιάζουν και να υλοποιούν Περιβαλλοντικά Προγράμματα για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, να αξιολογούν τις σύγχρονες τάσεις, που διαμορφώνονται στο επιστημονικό αυτό πεδίο και να αναλύουν θέματα, που σχετίζονται με την ενσωμάτωσή τους στο σχολείο.
Επιπλέον, οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα, να σχεδιάζουν πρωτότυπες μικροδιδασκαλίες, που θα αφορούν στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.Οι παραπάνω λειτουργίες, που θα οδηγήσουν στα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, θα διεξαχθούν σχεδόν στο σύνολό τους με τη συνδρομή διαδικτυακών εφαρμογών.
Μέθοδος Διδασκαλίας
Η διδασκαλία του προγράμματος γίνεται εξ αποστάσεως και ασύγχρονα για όλες τις Ενότητες. Προαιρετικά, θα προταθούν στους επιμορφούμενους και κάποιες εκπαιδευτικές επισκέψεις, με σκοπό τη βιωματική μέθοδο διδασκαλίας. Η διδασκαλία θα πραγματοποιείται με τη χρήση παρουσιάσεων και ειδικού οπτικοακουστικού υλικού. Μέσω της ασύγχρονης μεθόδου διδασκαλίας, οι εκπαιδευόμενοι δύνανται να προγραμματίσουν εξατομικευμένα και με ευελιξία το δικό τους πρόγραμμα μελέτης, έχοντας πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό όλων των Διδακτικών Ενοτήτων, καθ’ όλη τη διάρκεια συμμετοχής τους στο πρόγραμμα. Για τη διδασκαλία μεγάλου μέρους του περιεχομένου των ενοτήτων θα αξιοποιηθούν και καθορισμένα διαδικτυακά εργαλεία. Κατά τη διάρκεια του Προγράμματος, θα πραγματοποιούνται προβολές των προαναφερθέντων διαδικτυακών διαλέξεων, τουλάχιστον 3 διαλέξεις από Καθηγητές Πανεπιστημίου, με θέμα τη Διαχείριση αερίων εκπομπών, τη Διαχείριση υγρών αποβλήτων και τη Διαχείριση στερεών και επικίνδυνων αποβλήτων.
Μέθοδος Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση, θα αφορά στο σύνολο των Θεματικών Ενοτήτων και θα πραγματοποιηθεί με την εξής μέθοδο:
Μέσω online τεστ πολλαπλής επιλογής (multiplechoice), με την ολοκλήρωση των μαθημάτων.
Το Πρόγραμμα θεωρείται επιτυχώς ολοκληρωμένο, όταν ο εκπαιδευόμενος βαθμολογηθεί με βαθμό ίσο ή μεγαλύτερο του 50% στη μέθοδο την οποία θα επιλέξει προς αξιολόγηση.
Τέλη Συμμετοχής
Κόστος Εγγραφής: 50€
Αποπληρωμή έως 8 δόσεις
Δόσεις από: 17.50€ το μήνα
210€ Αναπληρωτές, ωρομίσθιοι και μόνιμοι εκπαιδευτικοί
190€ Άνεργοι, ΑΜΕΑ και Πολύτεκνοι εκπαιδευόμενοι
190€ Προπτυχιακοί/μεταπτυχιακοί φοιτητές, υποψήφιοι διδάκτορες του Πανεπιστημίου Πατρών
200€ Ομαδική εγγραφή επιμορφούμενων (4 άτομα και άνω με ταυτόχρονη εγγραφή)
212,50€ Κάτοχοι Κάρτας Νέων (15%)
190€ Εφάπαξ καταβολή τελών
225€ Επιμορφούμενοι του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Πατρών
250€ Αρχικά τέλη συμμετοχής
1η Θεματική Ενότητα: Εισαγωγή σε Περιβαλλοντικές Έννοιες, Θεσμικό Πλαίσιο, Αξιοποίηση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση και Διδακτική Μεθοδολογία
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύονται οι ορισμοί και οι στόχοι της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, όπως σηματοδοτήθηκαν από διακηρύξεις και εμπλουτίστηκαν στην πορεία του χρόνου, καθώς και οι αρχές και οι μορφές της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, όπως τέθηκαν στη Διάσκεψη της Τιφλίδας.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύεται σε πρώτο επίπεδο,η ιστορική πορεία και η εξέλιξη της Περιβαλλοντικής Πολιτικής στον Τομέα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης διεθνώς και πιο συγκεκριμένα στην Ελλάδα. Εν συνεχεία, γίνεται εκτενής αναφορά στην Ευρωπαϊκή Περιβαλλοντική Πολιτική, στις αρχές της προφύλαξης, της πρόληψης και της επανόρθωσης των καταστροφών του περιβάλλοντος, καθώς και στην Οδηγία 2004/35/ΕΚ «ο ρυπαίνων πληρώνει». Τέλος, αναλύονται τα πολυετή Προγράμματα Περιβαλλοντικής Δράσης, τα οποία ορίζουν το πλαίσιο των μελλοντικών ενεργειών σε όλους τους τομείς της περιβαλλοντικής πολιτικής.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύεται το βασικό θεσμικό πλαίσιο σχετικά με τη διαχείριση αποβλήτων κυρίως κατά τη συλλογή και μεταφορά τους. Στο δεύτερο μέρος αναφέρονται αναλυτικά όλες οι Διακηρύξεις, που σχετίζονται με την καθιέρωση και την εξέλιξη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα πραγματοποιείται εισαγωγή των ΤΠΕ στο χώρο της Εκπαίδευσης και παράλληλα επίσης γίνεται εισαγωγή των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και αναλύεται το σχήμα: πρόβλημα - θεωρία – δημιουργία: επιλογή μεθόδου υλοποίησης. Αναφέρονται οι γενικότερες παιδαγωγικές και τεχνολογικές εξελίξεις των τελευταίων δεκαετιών, με βάση τις οποίες διαμορφώνονται κάθε φορά τα ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά. Επιπλέον, γίνεται εισαγωγή σε θέματα Διδακτικής Μεθοδολογίας με εστίαση στην Ανάπτυξη Δεξιοτήτων. Στα περιεχόμενά της περιλαμβάνονται, επισκόπηση των θεωριών μάθησης, των μοντέλων διδασκαλίας και παράλληλα εντοπίζονται μοντέλα και στρατηγικές για την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης.
2η Θεματική Ενότητα: Σύγχρονα Περιβαλλοντικά Προβλήματα: Ρύπανση και Κλιματική Αλλαγή
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα παρουσιάζονται οι διαταραχές στη βιόσφαιρα και το φυσικό περιβάλλον, οι οποίες συνηθίζεται να αποδίδονται στην ανθρώπινη δραστηριότητα. Επίσης, αναλύονται τα πιο σημαντικά προβλήματα, που απειλούν την επιβίωση του πλανήτη, όπως τα ακραία μετεωρολογικά φαινόμενα, η αποδάσωση, η έλλειψη νερού, η απώλεια της βιοποικιλότητας, η διάβρωση και η υποβάθμιση των εδαφών.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύονται οι όροι της Ρύπανσης και της Αντιρρύπανσης, οι κυριότερες πηγές ρύπων, οι μεγαλύτεροι υγειονομικοί κίνδυνοι και οι πιο επιβλαβείς επιπτώσεις των παραπάνω. Στη συνέχεια, αναλύεται το σχέδιο δράσης-στόχος της Μηδενικής Ρύπανσης κατά το οποίο διασφαλίζεται ο περιορισμός της και προβάλλονται τα μέτρα πρόληψης.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύεται η Κλιματική Αλλαγή, η μεταβολή του παγκόσμιου κλίματος και ειδικότερα οι μεταβολές των μετεωρολογικών συνθηκών, οι επιπτώσεις της, οι κυριότεροι παράγοντες των φυσικών κλιματικών αλλαγών, η συμβολή των αερίων στη μεταβολή της θερμοκρασίας, οι πολιτικές μετρίασης της κλιματικής αλλαγής, η κλιματική αλλαγή στην εκπαίδευση και ο στόχος για μία κλιματικά ουδέτερη κοινωνία σε συνδυασμό με τις δράσεις, που χρειάζεται να πραγματοποιηθούν προκειμένου να επιτευχθουν τα παραπάνω.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα γίνεται εκτενής αναφορά στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και των φυσικών καταστροφών, που συχνά προκαλούνται στους κλάδους της Γεωργίας, της Κτηνοτροφίας και της Αλιείας, την Παραγωγή Τροφίμων, την Υγεία και το Φυσικό Περιβάλλον.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύεταιο ορισμός της Εντατικής Καλλιέργειας/Γεωργίας, τα χαρακτηριστικά της, οι περιβαλλοντικές και κοινωνικο-οικονομικές συνέπειες της, οι επιπτώσεις της και το πλάνο αποκλιμάκωσης.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναφέρονται και αναλύονται τα μέτρα, οι πολιτικές και οι στρατηγικές, που προορίζονται για την ασφάλεια και την πρόληψη στον Αγροτικό Τομέα.
3η Θεματική Ενότητα: Ανακύκλωση και Διαχείριση Αποβλήτων – Απορριμμάτων
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύονται οι φυσικές, χημικές, βιολογικές και γεωλογικές διεργασίες, που λαμβάνουν χώρα στο ατμοσφαιρικό περιβάλλον σε συνδυασμό με την παρουσία ρύπων, πραγματοποιείται η εκτίμηση της ποιότητας του περιβάλλοντος και των περιβαλλοντικών συνθηκώνκαι επιτελείται ο καθορισμός των επιπτώσεων από τη διάθεση των αποβλήτων στο περιβάλλον.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύονται στοιχεία σχετικά με την κατανόηση των φυσικών, χημικών, βιολογικών και γεωλογικών διεργασιών, που πραγματοποιούνται στον υδροφόρο ορίζοντα και στο θαλάσσιο περιβάλλον σε συνδυασμό με την παρουσία ρύπων. Επιπλέον, γίνεται εκτίμηση της ποιότητας του περιβάλλοντος και των περιβαλλοντικών συνθηκών.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύονται στοιχεία για την κατανόηση των φυσικών, χημικών, βιολογικών και γεωλογικών διεργασιών, που πραγματοποιούνται στο χερσαίο περιβάλλον σε συνδυασμό με την παρουσία ρύπων. Επιπλέον, γίνεται εκτίμηση της ποιότητας του περιβάλλοντος και των περιβαλλοντικών συνθηκών και καθορίζονται οι επιπτώσεις από τη διάθεση των αποβλήτων στο περιβάλλον. Επίσης, αναλύεται η συνολική διαχείριση και ανακύκλωση των στερεών απορριμάτων με το βέλτιστο τρόπο σε συνάρτηση πάντα με την υγιεινή, την οικονομία, τη συντήρηση, την αισθητική και τις περιβαλλοντικές συνέπειες.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύονται τα είδη και η σημασία της ανακύκλωσης, τα βήματα που προηγούνται, η οικολογική συνείδηση και παιδεία. Επίσης, καθορίζεται η ιεραρχία, η οποία παρουσιάζει τη σειρά της πρόληψης, επαναχρησιμοποίησης, ανακύκλωσης, ανάκτησης και διάθεσης. Τέλος, καταδεικνύονται οι ορθές πρακτικές ανακύκλωσης.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα διασφαλίζεται η απόκτηση γνώσεων σε όλο το εύρος του γνωστικού αντικειμένου της διαχείρισης υποπροϊόντων & αποβλήτων Γεωργικών Επιχειρήσεων. Η ενότητα στοχεύει στην κατανόηση θεωριών και πρακτικών αναφορικά με την αξιοποίηση υπολειμμάτων των καλλιεργειών, τα είδη των απόβλητων από γεωργικές βιομηχανικές ή βιοτεχνικές μονάδες και τα χαρακτηριστικά διαχείρισής τους. Επίσης, παρέχει γνώσεις σχετικά με την Κοινοτική Νομοθεσία για την παραγωγή και διάθεση υποπροϊόντων και αποβλήτων μιας γεωργικής επιχείρησης.
4η Θεματική Ενότητα: Αειφόρος Ανάπτυξη – Βιωσιμότητα και Κυκλική Οικονομία: Προτάσεις και Πρακτικές
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύεται η έννοια της Αειφορίας και της Αειφορικής αρχής, η Αειφορική χρήση και η Αειφορική Ανάπτυξη. Επίσης, αναλύεται ο τρόπος που επιτυγχάνεται η Αειφορία, οι διαδικασίες που ακολουθούνται και οι στόχοι σε σχέση με το περιβάλλον και τη γεωργία. Παράλληλα, αναλύεται η έννοια της Βιωσιμότητας, η οποία πηγάζει από την έννοια της Βιώσιμης Ανάπτυξης, που καθιερώθηκε στην πρώτη σύνοδο κορυφής για τη Γη, στο Ρίο το 1992. Καταλήγοντας, γίνεται αναφορά και ανάλυση της σχέσης μεταξύ των δύο με αποτέλεσμα τη δημιουργία μίας νέας έννοιας, αυτή της Αειφόρου-Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύονται οι παραδοσιακές και σύγχρονες Γεωργικές Πρακτικές, τα προβλήματα, ο στόχος, οι κινητήριοι παράγοντες, οι επιδράσεις, οι προκλήσεις και οι προϋποθέσεις υιοθέτησης νέων τεχνολογικών συστημάτων.
Επίσης, αναλύεται ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός στη Γεωργία και τα οφέλη αυτού, οι εξελίξεις στα γεωργικά μηχανήματα, η αύξηση της ταχύτητας και η παραγωγικότητα του αγροτικού εξοπλισμού, με αποτέλεσμα την αύξηση των καλλιεργούμενων εδαφών.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύονται ο ορισμός του Αστικού Πρασίνου, ο σχεδιασμός, ο τρόπος διαχείρισης, τα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά οφέλη, τα προβλήματα αποδοχής από πολίτες και τέλος γίνεται αναφορά σε πρότυπες μεθόδους.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύονται οι τρεις πυλώνες της Αειφορίας: Περιβάλλον, Κοινωνία και Οικονομία. Επίσης, παρουσιάζεται η δημιουργία και η εξέλιξη της Βιώσιμης Ανάπτυξης και ορίζεται ο ρόλος των επιχειρήσεων και των πολιτών σε αυτή. Η Αειφορική Ανάπτυξη επαναπροσδιορίζει τους σκοπούς, τους στόχους και τα μεθοδολογικά της εργαλεία. Εν συνεχεία, αναλύονται οι όροι της Αειφορικής Ανάπτυξης και της Ορθολογικής Διαχείρισης φυσικών πόρων, η έννοια της Ηθικής Πράξης και της ευθύνης, καθώς και το πώς αυτή μπορεί να εκφραστεί μέσα από την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με την πραγματική διάσταση των προβληματισμών, που εγείρει ένα τέτοιο θέμα.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύεται ο ορισμός και το μοντέλο, στο οποίο βασίζεται το Οικολογικό Αποτύπωμα, παρουσιάζονται τα βασικά στοιχεία του, οι τάσεις, οι σχετικοί δείκτες, πραγματοποιείται ο υπολογισμός του και αποτιμώνται τα αποτελέσματα του στον πλανήτη. Επίσης, αναλύεται ο ορισμός και η ανάπτυξη του μοντέλου της Κυκλικής Οικονομίας,που αντιπροσωπεύει μια αλλαγή του τρόπου με τον οποίο η ανθρώπινη κοινωνία συνδέεται με τη φύση και αποσκοπεί στην πρόληψη της εξάντλησης των πόρων, της στενής δέσμης ενέργειας και υλικών, στη διευκόλυνση της βιώσιμης ανάπτυξης, στην εξάλειψη των αποβλήτων και στη συνεχή χρήση των πόρων.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύεται το Ενεργειακό Πρόβλημα, παρουσιάζονται τα αίτια της δημιουργίας του, οι παράγοντες, το εύρος του, οι τομείς που το επηρεάζουν, οι επιπτώσεις και οι πιθανές λύσεις του, οι οποίες θα εξασφαλίζουν τις αξίες, τις παραδόσεις, την ευημερία και τις ελευθερίες του κοινωνικού συνόλου. Τέλος, αναλύεται η υποβάθμιση του Περιβάλλοντος, που συντελείται από οποιαδήποτε αλλαγή ή διαταραχή στο φυσικό περιβάλλον και θεωρείται επιβλαβής ή ανεπιθύμητη μέσω της εξάντλησης ή της επιβάρυνσης των φυσικών πόρων.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύονται τα είδη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, αιολική ενέργεια, γεωθερμική ενέργεια, ενέργεια από θαλάσσια κύματα, ηλιακή ενέργεια μέσω συλλεκτών (θερμικά και ηλιακά συστήματα), ηλιακή ενέργεια μέσω φωτοβολταϊκών στοιχείων, φωτοκαταλυτικές τεχνολογίες, υδρογόνο και κυψελίδες καυσίμου. Επίσης, γίνεται ιστορική αναδρομή, ανάλυση του τρόπου παραγωγήςτων εναλλακτικών καυσίμων: της βιοαιθανόλης, του βιοαερίου/βιοκαυσίμου και του υδρογόνου.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα διδάσκονται οι τρόποι ορθής χρήσης, διαχείρισης και κατανάλωσης της ενέργειας, του νερού καθώς και το πώς να αποφεύγεται η υπερβολική χρήση τους. Επίσης, αναλύονται οι κοινωνικές, περιβαλλοντικές και οικονομικές επιπτώσεις.
6η Θεματική Ενότητα: Χρήση Πρακτικών Εφαρμογών στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύονται οι Οικολογικές Αρχές, ο ορισμός των Οικοσυστημάτων, οι Τροφικές σχέσεις - Ροή ύλης και Ενέργειας, καθώς και οι παράγοντες που συγκροτούν ένα οικοσύστημα.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύεται η Αειφορική Ανάπτυξη, η πολλαπλή χρήση και διαχείριση δασικών πόρων και ορεινών όγκων, παρουσιάζεται η μελέτη ειδών πανίδας και χλωρίδας, οικοσυστημάτων και του γενικότερου φυσικού περιβάλλοντος, πραγματεύεται την προστασία και ανάδειξη τόσο της φύσης όσο και των φυσικών διεργασιών για την παροχή οικοσυστημικών υπηρεσιών στις ανθρώπινες κοινωνίες, τη διατήρηση, ανάδειξη και διαμόρφωση του αστικού και περιαστικού τοπίου.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύεται ο τρόπος για το σχεδιασμό μικροδοδασκαλίας της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, η ένταξη του περιβάλλοντος στην εκπαίδευση, καθώς και ο ρόλος του περιβαλλοντικού εκπαιδευτή. Παράλληλα, παρουσιάζονται μέθοδοι και τεχνικές, εξετάζονται τα προβλήματα στην εφαρμογή της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης καθώς και ο τρόπος αξιολόγησης αντίστοιχου περιεχομένου προγραμμάτων.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα γίνεται εισαγωγή στην ανάπτυξη μεθόδων σχεδιασμού προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Επίσης, παρουσιάζονται διάφορες τεχνικές και διαδραστικά παιχνίδια.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύονται οι όροι, Περιβαλλοντική Κληρονομιά και Προστατευόμενες Περιοχές. Παρουσιάζονται οι περιοχές Natura και οι εξέλιξή τους σε διεθνές και εγχώριο επίπεδο.
Στην παρούσα Διδακτική Ενότητα αναλύονται τα διάφορα διατροφικά μοντέλα και προβάλλεται η θέση τους μέσω της καλής διατήρησης του περιβάλλοντος και της υγείας.
Στην παρούσα Ενότητα, οι επιμορφούμενοι θα κληθούν να επιλέξουν μία εκ των δύο εναλλακτικών μεθόδων αξιολόγησης του Προγράμματος και πιο συγκεκριμένα:
1η μέθοδος: online τεστ πολλαπλής επιλογής (multiple choice), με την ολοκλήρωση των μαθημάτων.
2η μέθοδος: Τελική εργασία μικροδιδασκαλίας, στην οποία οι επιμορφούμενοι του Προγράμματος, θα σχεδιάσουν μία διδακτική ενότητα, που θα αφορά στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.
Για τη συγγραφή της εργασίας και τον ορθό σχεδιασμό της κρίνεται απαραίτητο, να αναφέρονται:
Η διατύπωση των στόχων της Διδακτικής Ενότητας
Ο καθορισμός και η οργάνωση του περιεχομένου της
Η επιλογή εκπαιδευτικών μεθόδων, τεχνικών και μέσων διδασκαλίας
Το Πρόγραμμα θεωρείται επιτυχώς ολοκληρωμένο, όταν ο εκπαιδευόμενος βαθμολογηθεί με βαθμό ίσο ή μεγαλύτερο του 50% στη μέθοδο την οποία θα επιλέξει προς αξιολόγηση.
top
Αδειοδοτημένος Φορέας Γ.Γ.Δ.Β.Μ του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων